Malheus skrev:
Mercedes E63 AMG alla dagar.. fick åka med en C63 AMG på praktiken när vi fick igenom bilen
Ljudet kompromissar med allt, går den sönder vill man bara få ut den igen för att höra motorn.
Det är precis det jag menar. Ljudet i den motorn är galet!
Jag har alltid kört V8 tidigare sedan förstabilen när jag va 16 bast som va en MB 500E med V8.
Blev trött på 2L/mil i förbrukning så bytte till diesel, men stod bakom en C63 AMG här om dagen i stan. Där slog det slint. Nu är jag så jäkla sugen på V8 igen. Men C63an känns kanske lite för liten samt åldrad
Precis sådana svar jag vill ha! Dålig på att hitta sådana tester, men kul att läsa. Chockad över hur den gamla A8'an kunde spöa 750in så grovt i första testet! Hade en sån tidigare, dock ej facelift. Va en riktigt fin bil, saknar verkligen den "feta" körkänslan samt luftfjädringen. Men drog kopiösa mängder med bensin för sina 335hk
_Thor_ skrev:
Är detta en fråga om tips eller en klassisk humblebrag?
Mer om någon lyckas övertala mig till att behålla min 530da haha.
Har en köpare på min brukis, men velar som satan om jag skall sälja. Då måste jag hitta något annat innan tänkte jag, och bestämma mig för det helst denna vecka.
Tror att flera på detta forum har ägt en eller flera av dessa bilar, och vill gärna höra på personliga åsikter om bilarna. Är ändå ganska dyra bilar, inget för 50000:- som man bara kan köpa på prov och sälja nästa vecka. Bilar i dessa prisklasser har en tendens att vara svårsålda tyvärr. Vill inte göra något jag kommer ångra..
Nymphomaniac skrev:
Är det ett krav med tyskt ?
har själv lite roligare bilar i garaget själv så
Bla en m5a v10 älskar bilen ifråga men finns lite jag saknar ändå faktiskt är ytterst småsaker egentligen handlar om utrymme faktiskt i fram om man väger 100kg vilket man gör och sedan 400 funktioner genom ett påfund av apple?
Min personliga åsikt är att kika på en audi rs6 eller rs7 eller kanske en nissan gtr
och ja. Åk o provkör och visa du faktiskt har pengar att casha direkt och var bestämd . Jag betala min rs6 kontant när jag var 18 år gammal utan körkort och fick ett kukhuvud till försäljare ursäkta språket men han var ett så gick till hans kollega och sa den bilen tar jag så vill ha en provkörning nu . Sagt o gjort 45 min senare var affären klar och jag bad att få bilen omgående sen gick jag till hans kollega och sa "där missa du din provision och Martin din kollega sitter med en halv miljon kr kontant så far du åt helvete och gå en charmkurs
Bestämd och rak. Vill försäljaren följa med fine . Vägrar han . Prata med hans kollega eller chefen
Problemet är att inga av bilarna jag nu är intresserad av finns i Stockholm, och känns inte rätt att åka och prova för sakens skull "nöjeskörning!" När jag provkör en bil är det i princip bestämt att "den ska jag köpa"
RS7 är riktigt fet men alldeles för dyr! RS6 likaså om man skall ha nya modellen.
Kollat in V10an från runt 08-10. Brutal kärra för riktigt bra pengar. Men känns nästan för mycket på något sätt. Tung som satan, lite omodern (exet jag kollade på saknade aux?? vilket är ett krav.) brutalt med effekt, men ändå verkar E63an gå lika bra minst, men lägre försäkringspremie, lättare, modernare, snålare på bensin, och långt mycket brutalare ljud. Men RS6an är ändå kanske fetare på något sätt.
Detta är vad jag har fått för mig i alla fall, om någon har ägt båda så kom gärna med lite input!
Inget krav på tyskt, men känns mest "rätt" sneglat lite på Lexus LS460, verkar riktigt bra samt prisvärda. Vet dock inte mkt mer än det. Gillar inte allt med bilen, känns lite "standard" jämfört med S500 som känns som närmaste konkurrenten.
GT-R har man ju dregglat över, känns nästan som perfekta bilen för mig!
Men känns på något sätt inte värd. Jag kan inte komma ifrån att tänka typ "Varför betala 550kkr för en sådan när jag får en lika gammal, lika långt rullad E63 med liknande effekt och ett ännu högre nypris för 150000:- mindre"
Lite därför jag gillar lyxbilar, så mycket för pengarna. Min BMW gick på 666000:- som ny, jag kan få en riktig lyxbil från samma år, med liknande mil som hade ett nypris på säkert 300-500k mer och nu kan jag nästan byta jämt, eller lägga till 50-100k. Det är just detta och suget efter V8 som har gett mig hjärnspöken..
Men måste väga in fördelarna med nuvarande bil också. Jag vill få ut maximalt glädje per krona kan man säga!
Jag har lekt detektiv under dagen/kvällen och kommit fram till att A8 4.2FSI nästan får gå bort om jag inte får en riktigt bra deal på en sådan. Försäkringspremien går inte att motivera. kostar tamefan dubbla min 530d, eller dryga 50% mer jämfört med 4.2TDI. Förstår inte varför den är så dyr faktiskt.
Mest intressant nu är
E63 AMG 10-12
A8 4.2TDI 11-13
Eventuellt A8 4.2 Fsi om bilhandlaren kan ge mig en "no brainer" deal på bilen.
F01 750i kollade jag mycket på tidigare, men lite besviken på att den inte känns mer "lyx" Väldigt lik min 5a, men kan inte blunda för att dom är väldigt attraktivt prissatta! Man får galet mycket bil för pengarna. Egentligen nästan mer sugen på 550i då, som kanske är vettigast i gänget. Men å andra sidan är den ändå "vanlig"
Ska ringa runt till lite försäkringsbolag imorgon, räkna lite på allt så får vi se.