4259
Sök

Akut hjälp. Blev påkörd på parkeringen.

247 Inlägg
12 juni 2015
Trådstartare
Hej.
En kvinna ringde mig och sa att hon körde på min bil som var parkerad.
Min bil är avställd.

Hur och vad ska jag göra nu?

Tacksam för hjälp.

1 800 Inlägg
12 juni 2015
Skriv skadeanmälan ihop med den som är vållande och skicka in det till respektive försäkringsbolag.
Ta gärna bilder fall i fall.

5 198 Inlägg
12 juni 2015
Avställd eller inte, det går på hennes försäkring, alltid dokumentera med bilder på bägge fordon..

Yawn...
3 151 Inlägg
12 juni 2015
Ta inte bara bilder på själva skadorna, ta minst en vettig "översiktsbild" också, där man tydligt ser hur bilarna (särskilt din parkerade bil) är placerad. Ta gärna flera översiktsbilder (långt ifrån / närmare / olika vinklar).

Något annat som brukar hjälpa är att skriva ett dokument där ni förklarar vad som har hänt och hur det har hänt, som båda parter undertecknar. Rita gärna en enkel karta som beskriver hur hon körde när hon kolliderade med din bil. Ju mer "bevis" man har desto enklare är bedömningen för försäkringsbolaget. Försäkringsbolagen försöker ju alltid komma undan så billigt som möjligt, helst gratis.

Som dom andra säger så är det hennes försäkring som täcker skadorna på din bil, oavsett om den är påställd eller avställd.
Senast redigerat av Mervolic (12 juni 2015)

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 260 Inlägg
12 juni 2015
MERCEDES-BENZ skrev:
Hej.
Min bil är avställd.

Tacksam för hjälp.

Körde hon på den på din villatomt eller på en hyreshusparkering? Om bilen stod parkerad nere på stan på en parkering kanske frågetecknen hopar sig eftersom den var avställd. Man ställer ju inte av bilen och låter den stå på ex.vis en ICA-parkering.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Teknisk
328 Inlägg
12 juni 2015
Vettemannen skrev:
MERCEDES-BENZ skrev:
Hej.
Min bil är avställd.

Tacksam för hjälp.

Körde hon på den på din villatomt eller på en hyreshusparkering? Om bilen stod parkerad nere på stan på en parkering kanske frågetecknen hopar sig eftersom den var avställd. Man ställer ju inte av bilen och låter den stå på ex.vis en ICA-parkering.

/Benny

Har det egentligen med saken att göra? De reder väl ut vem som är vållande i första hand, och när det är klart ordnar de med ersättning till de som är berättigade till det.

Huruvida misstanke finns att en avställd bil brukas i trafik låter mera som att det är polisens sak. Är polisen inte inblandade blir det förmodligen ingen utredning heller.

Tror inte frågetecknen hopar sig särskilt mycket för försäkringsbolaget, utan det är mest här på forumet det spekuleras lite väl mycket ibland.

Hellre veta lite om mycket, än mycket om lite.

Yawn...
3 151 Inlägg
12 juni 2015
Hur som helst är det inte olagligt att ha en avställd bil på en parkering ute på stan, det är bara olagligt att köra bilen dit och därifrån... Han kan ha tagit den på trailer och rullat av den på parkeringen, sen kom tjejen och körde på den.

1 319 Inlägg
12 juni 2015
Mervolic skrev:
Hur som helst är det inte olagligt att ha en avställd bil på en parkering ute på stan, det är bara olagligt att köra bilen dit och därifrån... Han kan ha tagit den på trailer och rullat av den på parkeringen, sen kom tjejen och körde på den.

Du tog ord ur mun på mig

Är det hon som körde in i den spelar det dessutom inte en jäkla roll, hon är vållande hennes försäkring/hon/trafikförsäkringsnämnden pröjsar, och det utan bråk får man hoppas.

Om om om det är något 'jidder' så finns det bara en sak att göra

neka, 'nej, jag körde inte, nej, absolut inte, jag har inte kört, det har jag inte gjort, absolut inte, varför skulle jag? Avställd bil, jag har absolut inte kört en meter konstapel'.

_----------'

Sök