Jaha det rullar på sakta men säkert här. Fortsätter arbetet med instrumenteringen. Har gjort en liten rolig modifiering av mätarhuset så här kommer ett litet bildspel.
Efter lite pillande så fick jag isär mätarhuset och kunde få bort mätartavlorna.
Och sedan efter en massa mätande hit och dit hade jag dom sen uppritade i 3D-cadden.
Då var det dags att kontrollera så alla linjer osv stämde. Vilket dom gjorde så klart.
Och så var det då dags att importera alla linjer i Illustrator för att börja designa nya mätartavlorna.
Nästa steg var sedan att printa ut dom på högkvalitetspapper och börja skära ut alla former och hål.
Och sen var det helt enkelt bara att limma på dom på originaltavlorna för att sen montera ihop allt igen.
Tadaaaa!!!
Nu börjar det dra ihop sig sakta men säkert att börja montera dit inredningen igen. Väntar fortfarande på material för att få in buren men det kommer nog snart.
Fan va bra det blir! Mer updates! Vad händer med motorn?
Motorn blir längre fram. Den behöver ny topplockspackning det är det enda som är "fel" på den men tanken är väl att få till riktigt nice puts på allt också. Men som sagt det blir lite längre fram.
Asså för att vara helt ärlig så när man kikar på den första bilden på denna lila skönhet undrar man spontant, kan det här bli kul, sen när man scrollar lite och ser del för del (pyssel) så tänker man, fett med JA, det är ju så skojsigt att pilla och fixa sen är dom ju goa golf2orna! Frågan är ju sen vad det blir för powerplant under huven oxå??
Hann även med en del lackning, bland annat stötfångarna fram och bak.
Och så har jag börjat på bakluckan för att se om den går att rädda. Lagt på ett lager filler för att lättare kunna se i hur pass dåligt skick det är. Får gå på med en hel del spackel och se om det är värt det eller om det blir att leta efter en ny baklucka. Synd dock då den jag har är shavead. Ska ner senare i veckan och se hur det blir.
Uj uj.. Dags för en liten update. Inte legat på latsidan även om det verkat så här i tråden. Har hänt en hel del men det tänkta jag hålla lite på innan jag visar det.