gör väl en första update:D
här har vi arbetslistan, som jag betar av mer och mer..
Det börja ju med att vi trodde det va elfel på baklyktorna, då ena va svart, varav den andra hade bara blinkers, då det va helt svart, men gick igång om man slog igen luckan. Jordfel, som jag trodde det var, va mest inne på dragkrokskontakten, eller jordpunkt vid lyktan. jag prova mäta, fick fram ström, testa ny jord.. Ble inge bättre. Vafan det kan ve tänkte jag?
kolla lamphållarna.. ärg på alla :roll:
prova mäta igen, mätte nu längre in, där det va finare yta!
jofan de funka tog skruvmejlsen och skrapa bort ärg, och tog ärg-spray det funka till och från, bytte lamphållarna, jo det funka ju hela tiden nu! kalas. då blev det en tankning och raggen i byn!
1an och 2an gick ju inte få i utan att lyfta på backspärren, tog isär.. å flytta den litegranna så nu funkar det också!
rev isär brömsera fram. Fin skiva.. eller va tycker ni? belägget va stålet inslitet fint på...
köpte förfan fel skiva också. trodde de va 287mm fram, men de va ju 262mm. så letar ny skiva nu..
tog en titt på handbromsen istället.. Backarna va skapligt fina ändå tycker jag. men skivan va rätt sliten.. så det blir nog ny skiva. sådär står det still med bromsarna just nu..
Kollade lite på batteriet... kostigt att de inte satt fast.. spännbandet satt
bara runt batteriet! .. ingen bild på de dock:/
hm här låg de en plåtbit.. Va e de för skoj där där då?!
ett hål... detta ska lagas också.
längre har jag inte kommit, ska rycka isär dörrsidan fram nu tänkte jag. och se felet där. eller ah. jag vet ungefär. det sitter ingen vajer i handtaget på utsidan. kanske hoppat ur(?) eller gått av. Får se vad det visar:D
ska ta mer bilder i framtiden!