Update 22/03!Gokväll alla bilälskare!
Idag påväg till jobbet så fick jag ett fint meddelande från Bussgods, som sa att mitt paket har kommit
Vad för paket kanske ni undrar?
Jo, det var så att jag och en kille från Göteborg kom överes om ett väldigt bra pris för följande saker:
- Downpipe
- HKS Fuel Cut Defender
- ORG Mr2 Turbo LMM
Och för mig var det inge snack om saken utan bara slå till!
Och idag fick jag då paketet
Här är då sakerna jag köpte
Downpipen
Luftmassemätaren
och till sist HKS FCDn!
Sen så bestämde jag mig för att börja skruva mer i motorn, även fast jag saknar ett par distanser till fuel-railen som har varit ett helvete att hitta på internet! Men på Toyota hittades det relativt snabbt och beställde 3 st nya för att det var ett överkommligt pris
Så jag satte igång med diverse saker som t.ex generator, insug, etc etc.. Låter bilderna tala för sig
Insuget på, glömde tillägga att den och ventilkåpan är lackad i Plasti-Kote's svarta wrinkle-lack! Sjukt nöjd med resultatet
Här så var generatorn på, även kabelhärvan ditskruvad på dens mittenpunkter!
Sedan så började jag sätta ihop lite kontakter osv tillsammans med monteringen av TVIS systemet!
Och det var allt vad som hände i garaget idag!
Kommer fortsätta imorron med lite motormek, då motorn måste mer eller mindre vara klar innan jag kan fortsätta med bilen
Hur som helst, för att avsluta lite fint så får ni en bonusbild på mitt nå så kopiöst fina ljudsystem i garaget
Tack för mig!
Stay tuned!