Jag tror inte det är lönt, kanske har tätheten i däcken blivit lite sämre av att de varit demoex,
om de monterats på fälg och inte körts med under nåt år menar jag.
Tänkte om du hade splitfälgar eller något annat, de har ju en tendens att läcka om de inte tätats rätt,
jag har haft splitfälgar som jag var tvungen att pumpa på väg till jobbet på morronen,
och även innan jag åkte hem, på jobbet, varje dag, var glad att du inte har det så
Men har du tid över någon dag kan du ju alltid kika in hos en däckfirma av rang,
de hjälper dig garanterat att kolla om något inte står rätt till, men jag tror att det är normalt,
iallafall då alla fyra däcken läcker litegrann sådär. Byta ventilerna kostar nog inte många kronor,
och du kan ju alltid prova.
Både Pilot Super Sport och Sport Cup plus har jag monterat på Porsche och några andra racebilar,
de måste kontrollera däcktrycket rätt ofta, iallafall med Sport Cup Plus.
Porsche banbilarna har däremot däcktrycksmätare i fälgarna.
En hel dag har jag iallafall åkt runt på Super Sport utan att Michelin själva kollade däcktrycket,
vid ett test av däcken på bana, misstänker att de kollar på morgonen före man anländer.