2750
Sök

Lyktorna spökar, 740 -92 konvertering till 940

42 Inlägg
4 november 2015
Trådstartare
Tjenare, jo jag köpte mig en volvo 740 -92a i början på sommaren 2015, då hade jag redan planerat att jag skulle skifta till 940 lyktor. Gjorde det utan nå problem mer eller mindre, men på högra sidan så hade kontakten med stiften i, oxidera utav bara f*n. Nå vart att ta bort kontakt stycket ifrån 740 kablage till 940 lyktan (940 lyktornas kablage är orörda).
Jag fick ihop det tillslut.. men så jag glömde att kolla vilka kontakter som skulle vart..... sad

Då är vi framme i nutid, var på bess idag och så började högra krångla igen. Men den här gången så lyste helljuset på halvljus läget och vice versa.??

Då är min fråga till er som har lite mer erfarenhet av el som jag inte har!
Hur ska kablarna sitta, dem från 740s kablage dit där dom kopplas samman med 940s lykt kablage!
Vilka färger/kablar gör vad!

Mvh alexander!
Senast redigerat av AlexRosenquist (4 november 2015)

Avstängd
1 418 Inlägg
4 november 2015
AlexRosenquist skrev:
Tjenare, jo jag köpte mig en volvo 740 -92a i början på sommaren 2015, då hade jag redan planerat att jag skulle skifta till 940 lyktor. Gjorde det utan nå problem mer eller mindre, men på högra sidan så hade kontakten med stiften i, oxidera utav bara f*n. Nå vart att ta bort kontakt stycket ifrån 740 kablage till 940 lyktan (940 lyktornas kablage är orörda).
Jag fick ihop det tillslut.. men så jag glömde att kolla vilka kontakter som skulle vart..... sad

Då är vi framme i nutid, var på bess idag och så började högra krångla igen. Men den här gången så lyste helljuset på halvljus läget och vice versa.??

Då är min fråga till er som har lite mer erfarenhet av el som jag inte har!
Hur ska kablarna sitta, dem från 740s kablage dit där dom kopplas samman med 940s lykt kablage!
Vilka färger/kablar gör vad!

Mvh alexander!

du har inte kopplat kablar till extraljusen och dimljusen fel?

42 Inlägg
5 november 2015
Trådstartare
Kan hända, men iomed att jag inte vet vilka som är vilka på 740ns kablage och 940 lyktornas kablage så är det mycket möjligt att jag kan ha suttit dem fel.

Med andra ord så hade jag behövt en bild på vilka färger är vad, från 740n och från 940 lyktorna.

Avstängd
1 418 Inlägg
5 november 2015
AlexRosenquist skrev:
Kan hända, men iomed att jag inte vet vilka som är vilka på 740ns kablage och 940 lyktornas kablage så är det mycket möjligt att jag kan ha suttit dem fel.

Med andra ord så hade jag behövt en bild på vilka färger är vad, från 740n och från 940 lyktorna.

Ta en multimeter och mät dig fram så svårt är det väll inte?

42 Inlägg
5 november 2015
Trådstartare
om man inte är så insatt i bilel, så man vet hur man använder en multimeter då lol
Senast redigerat av AlexRosenquist (5 november 2015)

Avstängd
1 418 Inlägg
5 november 2015
AlexRosenquist skrev:
om man inte är så insatt i bilel, så man vet hur man använder en multimeter då lol

kan man inte det bör man inte ge sig på kablarna från start...

139 Inlägg
6 november 2015
kan du skicka en bild på hur det ser ut?

Jag monterar däck och fälg på https://www.abswheels.se

Sök