9 december 2015
Trådstartare
Tjena!
Liten snabb introduktion.
Jag är 28år hemmahörande i skåne, med en smärre förkärlek till Audi b5 karossen. Haft ett par stycken nu som fått lite ompyssling och tillhörande saker men som gått vidare till nya ägare. Dock är jag fast i bilen jag äger i dagsläget och det är den som fått mest ompysslning och nerplogning av pengar.
Bilen i fråga är en A4b5 1.8tq, 2000års modell, facelift versionen.
Det hela började med att jag köpte min tidigare b5 quattro 2.8l som byttes mot en b6 1.8t med framvagnsvibrationer. Efter att ha bytt allt i framvagnsväg ink hjullager och drivaxlar försvann dessa, och bilen fick en uppsättning coils, lite ljud och toning. Sålde denna b6 till förmån för en Hibiscus Pearl a4b5 Sedan.
Denna bilen fick sig en smärre genomgång med bla ny kamrem, vattenpump o hela det paketet. Ny ventilkåpspackning, ny vevhusvent , ny turbo , ny trågpackning, rengjord oljepump och spolad motor, ny koppling osv.
Med tiden så fick jag briljanta ideer , men de kommer förklaras under bilderna så snart jag lagt upp dem ( Blev tvungen att skapa en projekttråd först)
På återseende om ett par minuter, och med en lite mer specifik "to do" lista och bilder.!
Någon vänlig själ som kan guida i hur man lägger till bilder från album här på garaget iövrigt så vi kan få tåget i rullning ?
Senast redigerat av Discopelikan (9 december 2015)
Det är inte kärleken som får mitt hjärta att slå, det är basen !