Tjenare!
Eftersom bilen jag hämtat nu ska importeras ska nya registerplåtar på bilen, men förra ägaren verkar dragit bult + mutter som går till insidan av stötfångaren (dock ej genom krockbalken), så nu ska stötfångaren bort till en början. Jag har kollat på diverse guider (inklusive VParts guide, som för övrigt verkade mycket bra), men stötfångaren verkar inte vilja släppa från sitt fäste vid vardera hjulhus. Från vad jag kan avgöra sitter det någon form av "L"-hake snett in i ett "spår" som håller fast stötfångaren, och denna hake flyttar på sig då man drar/sliter i stötfångaren. Däremot känns det som att VÄLDIGT mycket våld ska på för att denna ska lossa, så pass mycket att det känns som att man kommer dra av något innan den kommer ut "snällt". Jag har provat spraya lite silikonspray på insidan av denna hake för att göra det enklare för denna hake att släppa taget, men det verkar inte gjort någon större nytta.
Finns det något som behöver släppas förutom 4st T25 skruvar i hjulhuset på dessa som jag bara missat, eller är idén att man ska behöva ta i skrämmande mycket?