3140
Sök

740 d24, startar lätt men dör kall

243 Inlägg
20 december 2015
Trådstartare
Hejsan!
Nu när vintern är här så har jag lite problem med d24an.

Maskinen startar oerhört lätt men går bara 7-10 sek på tomgång sedan dör han, man kan få starta den två gånger innan den går på tomgång.
Går ruggigt dåligt på tomgång men direkt när man håller lite gas så går han bra.

Ryker väldigt mycket vitt men drar ingen vatten eller olja, har försökt ställa pumpen lite mer diesel o lite mindre. Kan fån o gå bra en stund på tomgång sedan bluddrar den till och från?

Några tips?
Som varm går han bra på tomgång ibland o ibland inte.

Motorn är trimmad, sitter större kolv o liknande i pumpen kan de ha något med det att göra ?

773 Inlägg
20 december 2015
luft i bränslesystemet.

243 Inlägg
20 december 2015
Trådstartare
tvedberg skrev:
luft i bränslesystemet.

Men detta är ju inget problem när de är varmare ute, eller när den stått i varm garage då dör den inte.
Samt håller jag lite gas så går den ju kanon?

773 Inlägg
20 december 2015
MaxxeT skrev:
tvedberg skrev:
luft i bränslesystemet.

Men detta är ju inget problem när de är varmare ute, eller när den stått i varm garage då dör den inte.

min var likadan när man höll gas gick den perfekt hmm men kan vara värt att kolla ledningarna från tank till pump.

243 Inlägg
20 december 2015
Trådstartare
tvedberg skrev:
MaxxeT skrev:
tvedberg skrev:
luft i bränslesystemet.

min var likadan när man höll gas gick den perfekt hmm men kan vara värt att kolla ledningarna från tank till pump.

Hmm får slå en titt påt, något specifikt ställe de brukar läcka på? :p

773 Inlägg
20 december 2015
MaxxeT skrev:
tvedberg skrev:
MaxxeT skrev:

packboxen bak i pumpen kan läcka mer vet jag inte för har ingen d24a orginal vet inte riktigt hur slangar och sånt är draget orginal. hmm

243 Inlägg
20 december 2015
Trådstartare
tvedberg skrev:
MaxxeT skrev:
tvedberg skrev:

packboxen bak i pumpen kan läcka mer vet jag inte för har ingen d24a orginal vet inte riktigt hur slangar och sånt är draget orginal. hmm

Den tror jag inte de är, pumpen är nyrenoverad o ombyggd för bara några år sedan! tongue

243 Inlägg
22 december 2015
Trådstartare
Kikade lite igår, verkar torrt överallt kunde inte se att de var fuktigt någonstans iallafall.
Några mer tips?

773 Inlägg
22 december 2015
MaxxeT skrev:
Kikade lite igår, verkar torrt överallt kunde inte se att de var fuktigt någonstans iallafall.
Några mer tips?

behöver inte alls vara stor läcka jag hade bytt till genomskinliga slangar från filtret till pump och retur från pump och se om det är något luft i det.

773 Inlägg
22 december 2015
och har du testat bytt bränslefiltret? kan ju vara en sån enkel sak smile

243 Inlägg
22 december 2015
Trådstartare
tvedberg skrev:
MaxxeT skrev:
Några mer tips?

behöver inte alls vara stor läcka jag hade bytt till genomskinliga slangar från filtret till pump och retur från pump och se om det är något luft i det.

tvedberg skrev:
och har du testat bytt bränslefiltret? kan ju vara en sån enkel sak smile

Det lät ju förvånadsvärd smidigt om man hade genomskilninga slangar.

Nä, tänkte beställa hem ett filter kan ju vara så enkelt med. Men jag börjar undra om de är skit i spridare eller liknande annars ?

243 Inlägg
23 december 2015
Trådstartare

243 Inlägg
24 december 2015
Trådstartare
Nu är även bränslefilter bytt, vart ingen skillnad alls! hmm

243 Inlägg
26 december 2015
Trådstartare
Några tips?

773 Inlägg