Monterade fast mothåll på det djup jag vela att fönstret skulle sitta. Nu var det bara trycka fönstret emot dom och så sitter det exakt där det ska vara.
Gjutit ett fall för all kondensvatten som kan bildas under blecket.
Skruvade fast dessa två skruvar på samma höjd, lätt att justera hur högt upp fönstret skulle vara och exakt i våg.
Jag ställe dit fönstret och upptäckte då att jag inte kunde borra upp hålen i väggen direkt igenom karmen, borrmaskinen var för stor. Så jag markerade upp vart jag skulle borra och borrade när fönstret var borta. Jag borrade och det drog skevt och bara ett av hålen hamna där det skulle vara, suck.... De är inte så lätt att fixa sånt i en betongvägg... Men de går
Det tog ett tag att komma fram till en lösning men lösningen uppenbarade sig. Jag köpte en produkt jag kallar "kemiskt sten", typ som kemiskt trä fast det liknar mer sten. Kommer inte ihåg det egentligen namnet på den men det är en två-komponent produkt. Fyllde upp hålen med det och tryckte in pluggen där den skulle vara och lät allt stelna. Blev faktiskt bättre än tänkt.
Efter det så klistrade jag fast ett expanderande drev runt om hålet (svart remsa).
Nu var det bara att ställe in fönstret och skruva fast det.
Tätt och fint :-) Det som återstår nu är montering av blecket och putsning runt om på utsidan men det får vi ta till sommaren, det klarar sig fram tills dess.
Ja ha ja.... nu kan jag äntligen börja med insidan av garaget