Nu var det vist ett tag sen man skrev nåt här igen, inte hänt så mycket med bilen dock då det varit annat som tagit tid och intresse. Men nu är jag på gång igen! Planen är nu en bil med enbart GAS grejer som ska spela på ordentligt men ändå inte skämmas för sig på en SQ tävling.
Original huvudenhet blir kvar då den har allt jag vill ha och är så väl integrerad i bilen att det är närmast omöjligt att byta ut den. Kommer göra ett nytt försök att plocka signal från den med min Mobridge DA3, hoppas det funkar bättre den här gången.
Framsystemet kommer bestå av ett GAS Silver kit (inte bestämt modell ännu) kombinerat med ombyggda GAS GS32 koaxialer, numera mellanregister. Basen blir en GAS GPX15 D2. Allt kommer drivas av två GAS PRO80.2, två PRO600.1 och ett PRO2000.1.
Hade tänkt sälja gamla basen men det ville den tydligen inte, den brann(!) upp istället, lägligt nog hade jag en ny bas liggande.
Ungefär så kommer stegen att sitta, med lite plexi och belysning samt nån processor i mitten. Lär bara lösa en snygg och smidig kabeldragning, just nu är det världens ormbo där...
Vad göra när Volvo gjort hål för ett 3" element men man vill använda 3,5"? Fräsa adaptrar såklart!
Gjorda i plast och limmade mot dörrsidan, ska dämpas runtom och tätas lite mer så mellanregistret får en egen "låda" i dörrsidan.
Det var tyvärr allt för tillfället, kommer fortsätta med bygget dom kommande veckorna och målet är att ha det klart tills Elmia. Har en del småsaker att lösa men det mesta av kablaget är på plats så helt omöjligt ska det nog inte vara att bli klar i tid.