Här kommer jag hålla er uppdaterad med vad som händer med min 242 turbo -75, krutet kommer läggas på rätta stuket, på jakt efter fler hästar och en säker drivlina
Här kommer jag hålla er uppdaterad med vad som händer med min 242 turbo -75, krutet kommer läggas på rätta stuket, på jakt efter fler hästar och en säker drivlina
Är lite sent ute men fick bli en projekt tråd för min 242 turbo -75:a , köpte den i Maj 2014 köpte då bilen obesiktad och oreggad
Lite vad som va gjort med den när jag köpte den: b230 block FT kolvar och stakar Ajden grenrör 630 spridare 531 topp k-kam vems 3.6 t3/t4 turbo 3" avgassystem m46 turbo koppling turbo tryckplatta
Här är bilder på den samma dag som när jag hämta hem den
Fick bytt topplockspackningen nästan precis innan bilen ställdes . och fick bogsera bilen till vinterförvaring.
Då kopplingen va helt slut :p
Fick även rivit ur inredningen i bilen vilket var beigh golvmatta och dörrsidor med 850 svart helskinn stolar fram ( jätte sleten inne i ) riktigt äcklig hehe .
Började leta inredning till bilen direkt jag hade köpt den och tog ca 1år att hitta en i bra skick hade då turen att hitta en i verkligen super skick hittade stolar fram,baksäte och dörrsidor och golvmattorna
Någon som vet vad det är för en inredning kanske??
Efter byte av koppling och det var det även dax för att mappa bilen
Efter många timmar i bänken så blev det 275hk med 1 bar i ladd med vanlig 95 oktan bensin. Dom som bänka den ville inte ladda mer då jag körde med en m46 låda :p
Men bänkningen gick inte helt smärtfritt, fick ställa in täningen då den stog fel , fixa nytt stag till generatorn , oljereturen börja läcka, stag i baxaxeln vibrera loss, mm :p
Men fick lägga en liten burn iaf , vilket man va tvungen till