Volvo 245 turbo 1990 som ska få sig kärlek med tiden
som allt lyder så köpte jag bilen för ett tag sen och råka klanta till mig så jag radera föra projekt tråden men nu starta jag en ny :) bilen ska få sig lite kärlek med tiden
funderar på göra det jag med å göra om allt igen i vår eller kanske i vinter beror på om jag får anställningen eller inte men de ser iaf bättre ut en innan
aha, drygt att göra om jobbet, men de e ju så skönt när allt är supergrett!
Jo sant men nu måste jag börja bråka med drivlinan istället för att få den att lira som den ska.. Rasa slungdiffen idag så de tog tvärnit när man skulle till jobbet såg ut som en metalsalad i bakaxeln sen ska motorn få massor av nya packningar kanske färg om den riktigt snäll
aha, drygt att göra om jobbet, men de e ju så skönt när allt är supergrett!
Jo sant men nu måste jag börja bråka med drivlinan istället för att få den att lira som den ska.. Rasa slungdiffen idag så de tog tvärnit när man skulle till jobbet såg ut som en metalsalad i bakaxeln sen ska motorn få massor av nya packningar kanske färg om den riktigt snäll
Man skulle kunna säga att den slungades iväg Trist att diffen sa upp sig, hoppas det löser sig snabbt och inte allt för dyrt
Jodå kasta på en svetsad diff så länge men lite små tråkigt bara får hämta en annan bakaxel på skroten efter man kollat den noga så åker den upp med lite färg å kanske något bättre i diff väg också så får se vad lönen säger
Jo sant men nu måste jag börja bråka med drivlinan istället för att få den att lira som den ska.. Rasa slungdiffen idag så de tog tvärnit när man skulle till jobbet såg ut som en metalsalad i bakaxeln sen ska motorn få massor av nya packningar kanske färg om den riktigt snäll
hehe Ja ska leta fram en annan bakaxel gå igenom den helt med färg å allt skit som ska dit så man får de seriöst från början
fan va smutt! Jag har en färdliglackad som bara ligger o väntar på att få komma på
underbart jag grundar på nån diffspärr men vet inte vad man ska ta.. har testat slungdiff å svetsdiff... kör svetsat nu igen men slungen gillar jag verkligen inte går bara sönder sen lever den sitt eget liv
testa aussi locker den funka rätt bra. finns att köpa på bakaxeldelar.se o kostar inte så där jätte mycket heller. om ja inte minns fel så gav ja typ 3 tusen nått och den är jätte enkel att mosa dit. man behöver inte shimsa eller nått.
Tack för tipset de kan man ju kasta i nya bakaxeln när den är renoverad
de stämmer nästan. ur med drivaxlarna sen du måste plocka ut kronhjulet och plocka ur dom fyra små dreven. sen får du sitta o fila upp hålet på ena sidan så att du får plats med aussi lockern. de e inget svårt. alla har väl byggt med lego nån gång detta är inte svårare. undvik att plocka ur pinjongen för de brukar sitta en stuk hylsa där.så har det inte läckt en massa där så rekommenderar dig att låta bli det. om du plockar ur den så måste man shimsa o krångla med sånt o de e inte speciellt rockigt.det är väldigt noga att man inte mäter fel där.för så säger det mrutt i klumpen. det kräver både tid och kunskap hur man ska mäta in allt samt mer pengar. och en rejäl momentnyckel. nöj dig med att byta hjullager o packboxar ute vid drivaxlarna.
Tack för tipsen jag jobbar på en bilverksta så har tillgång till de mesta
En tråkig nyhet på väg hem från jobbet så får jag möte av en Röd liten bil en kärring sitter bakom ratten med telefonen i högsta höjd och så ser hon inte att hon är på väg över på min sida av vägen.. jag har även ett räcke på andra sidan (Höger) som jag försöker gå så nära de bara går men hon fortsätter över på min sida sen smäller de till rätt skapligt å enda jag hinner se är att hon försvinner från platsen.. där rök min ena super DTM åt skogen även tvärstaget fick sig en smäll å bakaxeln sköts åt vänster sida men aa bara fixa å se glad ut
En tråkig nyhet på väg hem från jobbet så får jag möte av en Röd liten bil en kärring sitter bakom ratten med telefonen i högsta höjd och så ser hon inte att hon är på väg över på min sida av vägen.. jag har även ett räcke på andra sidan (Höger) som jag försöker gå så nära de bara går men hon fortsätter över på min sida sen smäller de till rätt skapligt å enda jag hinner se är att hon försvinner från platsen.. där rök min ena super DTM åt skogen även tvärstaget fick sig en smäll å bakaxeln sköts åt vänster sida men aa bara fixa å se glad ut
Fyfan bland det värsta jag har hört! > Hoppas du får ihop bilen igen
En tråkig nyhet på väg hem från jobbet så får jag möte av en Röd liten bil en kärring sitter bakom ratten med telefonen i högsta höjd och så ser hon inte att hon är på väg över på min sida av vägen.. jag har även ett räcke på andra sidan (Höger) som jag försöker gå så nära de bara går men hon fortsätter över på min sida sen smäller de till rätt skapligt å enda jag hinner se är att hon försvinner från platsen.. där rök min ena super DTM åt skogen även tvärstaget fick sig en smäll å bakaxeln sköts åt vänster sida men aa bara fixa å se glad ut
Fyfan bland det värsta jag har hört! > Hoppas du får ihop bilen igen
hehe jadå de går att fixa med lite vaselin bilen är rullande igen men måste byta ut tvärstaget.. gjorde en snabblösning att knäcka tillbaka
de stämmer nästan. ur med drivaxlarna sen du måste plocka ut kronhjulet och plocka ur dom fyra små dreven. sen får du sitta o fila upp hålet på ena sidan så att du får plats med aussi lockern. de e inget svårt. alla har väl byggt med lego nån gång detta är inte svårare. undvik att plocka ur pinjongen för de brukar sitta en stuk hylsa där.så har det inte läckt en massa där så rekommenderar dig att låta bli det. om du plockar ur den så måste man shimsa o krångla med sånt o de e inte speciellt rockigt.det är väldigt noga att man inte mäter fel där.för så säger det mrutt i klumpen. det kräver både tid och kunskap hur man ska mäta in allt samt mer pengar. och en rejäl momentnyckel. nöj dig med att byta hjullager o packboxar ute vid drivaxlarna.
Tack för tipsen jag jobbar på en bilverksta så har tillgång till de mesta
har du kunskapen då?. bara för att man jobbar på en bilverkstad så betyder inte det att man kan allt. jag har också jobbat som bilmekaniker i många år men de finns vissa saker man ska undvika. och just den biten med bakaxlar är det till 99% att man lämnar iväg de jobbet till en specialist.
jajamensan har renoverat några stycken å skam den som ger sig man brukar lära sig på vägen å mäta lite extra... får in så konstiga jobb som växellådor axlar m.m att fixa så de blir inge svårare för de har även traktor verkstan brevid som de finns två som kör rallycross med 240 bilar