Bilen jag har suktat efter blev till salu 2015 och utan nån direkt tanke så blev Jag ägare till denna bil. Den är byggd av ett Karlstad bolag som inte finns kvar. Breddnings paketet är byggt för Nordic super car Serien och det blev endast 1 st M5:a byggd med detta paket. Finns dock några andra BMW`s som fick detta påbyggt på sin. Jag har alltid tyckt bilen varit snygg i vissa vinklar men aldrig helt rätt. Jag har byggt om fronten en gång tidigare åt förra ägaren, men det har alltid kliat i mina fingrar när jag tittar på bilen. Den är så nära att blir helt "rätt" enligt mina ögon. Nu är det upp till bevis vad det går att göra med min oslipade diamant
Det jag tänker göra utan att avslöja för mycket är följande.
Fälgar: Fylla ut hjulhusen utan spacers! Det kommer bli brett och jag tittar ganska mycket på fälgar i USA. Är svårt att hitta rätt fälgar men nu börjar jag iaf hitta några intressanta. Kom gärna med egna förlag. 3 delade splitt!
Kjolpaketet: Blir mer up to date! Mjukare linjer och aggressivare stil är väl grundtanken. Men det ska fungera också! Bilen ska inte skämmas på bana eller nån annan stans. Ni som följer detta kommer nog se under resans gång hur det blir.
Chassi: Coilovers och byter alla bussningar till powerflex. Inte bestämt vilka coilovers det blir än.
Motor: Det kommer mer mos!
Bilen kommer inte stå i Garaget hela sommaren utan det byggs lite eftersom. Jag har haft min version av denna bil klar i många år så det krävs inte att bli en pallbock racer.
Har ni frågor så fråga på.