Då var det dags att fixa en ny öldrickarbil till sommaren. Eftersom att jag sålde min gamla van så var det bara att leta ett nytt projekt på blocket. Efter lite letande så hittade jag den perfekta vanen. 35 mil härifrån. obes sedan 3år tbx och utan hjul.. MEN till ett kanonpris för det skicket. Åkte och hämtade bilen dagen efter jag såg annonsen och bestämde direkt att denhär ska byggas lite seriösare än den gammla. Hoppas ni gilllar det!
Det som kommer att göras med bilen är
* Riva det mesta av inredningen
* Ljudisolera stora delar av skåpet
* Bygga väggar, tak och golv i osb.
* Bygga U soffa. Basar kommer att vara inbyggda i bakre delen av soffan
* Diverse ledslingor och krimskrams
* Lägga altanmatta
* Måla väggar, tak och bänkar svart.
* Dölja alla slutsteg och kablar.
Varför inredningen blir så simpel är för att jag personligen tycker att barbord och annat tar för mycket plats i en van som inte är hightop.
Börjar med lite bilder.
Hur bilen såg ut när jag hämtade den.
Hemma i sitt nya hem och lite bilder på äcklig inredning!
Sen va det bara att börja riva ur inredning och ge den en liten dammsugning och borttagning av lite fästen och dylikt.
Skräp!
snyggt tänkte vi. sen kom vi på att, Nee vi ska vara ännu mer seriösa..
Har även fått hem en del av ljudet som ska in i bilen.
Nu har vanen även fått sig en rejäl förfining utvändigt. Och fått sig några svarta "Blackspoke" fälgar. Blev väldigt blank och fin!
Fortsättning på bygget invändigt. 100st ark silentcoat ska se till att det inte skramlar när vi spelar:D
Då sitter väggar golv och tak på plats. Så nu ska det byggas låda till basarna och en stor U soffa i den. kommer lite längra fram;)
Bonusbild på min och brorsans Van. Fortsättning följer. Ska vara helt klar Sista april:cool: