2566
Sök

Sökes M90 kring Örebro

Diagnostekniker
2 908 Inlägg
fredag 21:14
Trådstartare
Söker komplett och skrapfri M90 kring Örebro, helst i Östernärke.
Har en sexpetad Getrag / BMW GS6-17BG med löst M90-svep brevid att byta med.

Hmu

Up the RA

Fri fart för ett fritt folk!
14 441 Inlägg
lördag 09:55
rödblock eller vitblock?   polarn har en m90 omsvetsad till vitblock i sin 960 med t5 och vet att han sagt att han ska byta till bmw låda..

Kör fort så hinner inget hända...

Diagnostekniker
2 908 Inlägg
lördag 17:53
Trådstartare
Growe skrev:
rödblock eller vitblock?   polarn har en m90 omsvetsad till vitblock i sin 960 med t5 och vet att han sagt att han ska byta till bmw låda..

Nej fan den skall ihop med ett rödblock, likaså svepet jag har är till rödblock.

Up the RA

14 441 Inlägg
lördag 18:13
Jesper328 skrev:
Growe skrev:

Nej fan den skall ihop med ett rödblock, likaså svepet jag har är till rödblock.

trodde ingen körde rödblockare längre.. när 5orna finns   smile)
kollade med honom och han hade ingen rödblocks låda.  och han har ingen rödblockar bil eller för den delen smile bara vitmotor och d24tic smile

2 320 Inlägg
söndag 20:33
Pm smile

Growe skrev:
Jesper328 skrev:
Growe skrev:

kollade med honom och han hade ingen rödblocks låda.  och han har ingen rödblockar bil eller för den delen smile bara vitmotor och d24tic smile

Inte alla som orkar börja om från början när man redan byggt en motor. lol Hade jag börjat bygga motor till den guldiga idag hade jag valt M50B25 eller T5, men eftersom motorn redan är byggd så kör jag vidare med den. tongue

14 441 Inlägg
för 16 timmar sedan
Mew skrev:
Pm smile

Growe skrev:
Jesper328 skrev:

Inte alla som orkar börja om från början när man redan byggt en motor. lol Hade jag börjat bygga motor till den guldiga idag hade jag valt M50B25 eller T5, men eftersom motorn redan är byggd så kör jag vidare med den. tongue

polarn håller på och bygger en ny t5a   han körde först med en v70n r awd motor men blocken är så klena så nu blir det en ny 2.5liter block med förstärkt block och han behöver lite stadigare låda till den   

hade det inte varit för ljudet hade jag nog valt rödblock om jag skulle bygga en nu..   men t5ljudet är ju så förbannat gött.. 

en k-serie är ju ett hett tips om man inte har motor och vill åka 4a..  där stoppar underdelen för 500-600hk med orginal kolvar och stakar på k20a/a2 eller k24a/a2

Diagnostekniker
2 908 Inlägg
för 8 timmar sedan
Trådstartare
Tycker ändå det är rätt så fränt att se folk piska ur mycket effekt ur en sur gammal 8v. big_smile
Sen att reservmotorer kostar piss och ingenting är ju alla tiders.
Köpte mitt nuvarande FK långblock för 500kr efter att cylinderväggen sprack i mitt gamla. smile
Senast redigerat av Jesper328 (för 8 timmar sedan)

Up the RA

Sök