Äntligen så är bromsarna provkörda, det torkade upp mellan regnskurarna så att vi han ut och prova lite idag.
Bromspedalen är i princip helt stum utan någon som helst fjädring efter det att bromsbeläggen lagt sig emot skivorna. Precis som det skall vara på en nästan racerbil. Första känslan var att det skulle bli tung trampat, men efter några hårda inbromsningar så att det blev lite värme i bromsklossarna så kändes det betydligt bättre.
Bromsarna känns inte svårdoserade. Bromsvågen fungerar som tänkt och balansen mellan fram och bak verkar ligga korrekt med bromsvågen centrerad i mitten. Bilen låser upp framhjulen före bakhjulen och så skall det ju vara.
Motorrummet blev också mycket trevligare när den där klunsen till servo försvann.
Nu finns det t.om. plats för en luftburk då servoklunsen försvann
Bak bromsarna är numera skivor med 4 - kolvsok istället för trummor.
Frambromsarna har 6 - kolvsok
Resterna som blev över, återvann kartongerna från Wilwood att lägga främre oken i.