Engelsmän. Företaget som tillverkar MC-förgasarkitet hörde av sig och sa att de tagit emot min betalning, men att den samtidigt hade dragits tillbaka. Ehh? Något strul med bankerna tydligen. Men nu verkar det stämma och de har satt igång med ordern.
Engelsmännen på andra ställen hade dessutom svårt att ta fram gångjärn till bakluckan ju. Jag har väntat i fyra månader. Men nu hittade jag nya. Vart då? Jo, Dalhems. I Sverige! Jag vet att de har delar till Minis, men det slog mig inte att de kanske hade just sådana.
Andreas har kontaktat en lokal firma för att se om de kan hjälpa oss med följande:
- Styrbox
- Grenrör
- Drivaxlar (Swift till Mini; nya görs från grunden, vi är tveksamma till skarvning)
- Svänghjul (lättare)
Mitt i sommarvärmen fick han också för sig att sticka till Alperna och åka skidor med familjen. Dotterns födelsedagsönskan. Han meddelade också att han blev färdig med tändkurvan när han satt på flyget. Citat: "–Räknade på vacuumförställningen. Ser ut att bli spot on +/- 1 grad från 2500 rpm och uppåt. Bra gasrespons med andra ord."
Jag har länge letat efter ny packningssats till motorn på nätet. Slutsålt överallt. Hmm. Hittade inte helt rätt på ebay heller. Men jag hittade dock en på AD Bildelar. Nice. Packningssatsen är lämnad hos motorverkstaden som sätter igång med ihopmontering nästa vecka. Vet ej när den förväntas klar med tanke på semestertider.
• • • TRANSLATION • • •
Brits. The company that manufactures the motorcycle carburetor kit got in touch and said they received my payment but that it was simultaneously withdrawn. Uh? Some issue with the banks apparently. But now it seems to be correct, and they have started processing the order.
The Brits elsewhere also had difficulty sourcing hinges for the rear hatch. I've been waiting for four months. But now I found new ones. Where? Well, in Dalhems. In Sweden! I know they have parts for Minis, but it didn't occur to me that they might have those specific ones.
Andreas has contacted a local company to see if they can help us with the following:
- ECU (Engine Control Unit)
- Exhaust manifold
- Driveshafts (Swift to Mini; new ones are made from scratch, we are hesitant about splicing)
- Flywheel (lighter)
In the midst of the summer heat, he also decided to head to the Alps for some skiing with the family. His daughter's birthday wish. He also mentioned that he finished tuning the ignition curve while on the plane. Quote: "-Calculated the vacuum advance. Looks to be spot on +/- 1 degree from 2500 rpm and upward. Good throttle response in other words."
I've been searching for a new gasket set for the engine online for a long time. Sold out everywhere. Hmm. Didn't find exactly the right one on eBay either. But I did find one at AD Bildelar (car parts). Nice. The gasket set has been handed over to the engine workshop, which will start assembly next week. I don't know when it's expected to be finished considering the holiday season.
Engelsmännen på andra ställen hade dessutom svårt att ta fram gångjärn till bakluckan ju. Jag har väntat i fyra månader. Men nu hittade jag nya. Vart då? Jo, Dalhems. I Sverige! Jag vet att de har delar till Minis, men det slog mig inte att de kanske hade just sådana.
Andreas har kontaktat en lokal firma för att se om de kan hjälpa oss med följande:
- Styrbox
- Grenrör
- Drivaxlar (Swift till Mini; nya görs från grunden, vi är tveksamma till skarvning)
- Svänghjul (lättare)
Mitt i sommarvärmen fick han också för sig att sticka till Alperna och åka skidor med familjen. Dotterns födelsedagsönskan. Han meddelade också att han blev färdig med tändkurvan när han satt på flyget. Citat: "–Räknade på vacuumförställningen. Ser ut att bli spot on +/- 1 grad från 2500 rpm och uppåt. Bra gasrespons med andra ord."
Jag har länge letat efter ny packningssats till motorn på nätet. Slutsålt överallt. Hmm. Hittade inte helt rätt på ebay heller. Men jag hittade dock en på AD Bildelar. Nice. Packningssatsen är lämnad hos motorverkstaden som sätter igång med ihopmontering nästa vecka. Vet ej när den förväntas klar med tanke på semestertider.
• • • TRANSLATION • • •
Brits. The company that manufactures the motorcycle carburetor kit got in touch and said they received my payment but that it was simultaneously withdrawn. Uh? Some issue with the banks apparently. But now it seems to be correct, and they have started processing the order.
The Brits elsewhere also had difficulty sourcing hinges for the rear hatch. I've been waiting for four months. But now I found new ones. Where? Well, in Dalhems. In Sweden! I know they have parts for Minis, but it didn't occur to me that they might have those specific ones.
Andreas has contacted a local company to see if they can help us with the following:
- ECU (Engine Control Unit)
- Exhaust manifold
- Driveshafts (Swift to Mini; new ones are made from scratch, we are hesitant about splicing)
- Flywheel (lighter)
In the midst of the summer heat, he also decided to head to the Alps for some skiing with the family. His daughter's birthday wish. He also mentioned that he finished tuning the ignition curve while on the plane. Quote: "-Calculated the vacuum advance. Looks to be spot on +/- 1 degree from 2500 rpm and upward. Good throttle response in other words."
I've been searching for a new gasket set for the engine online for a long time. Sold out everywhere. Hmm. Didn't find exactly the right one on eBay either. But I did find one at AD Bildelar (car parts). Nice. The gasket set has been handed over to the engine workshop, which will start assembly next week. I don't know when it's expected to be finished considering the holiday season.
Senast redigerat av martinhejdesten (27 december 2023)
0
0
0
0