Imorrn ryker stålbågen, plastbågen och en jäkla massa stygn – sen får vi se om allt sitter på plats. Jag kanske tappar gommen och framtänderna på väg hem, det hade varit en syn! Resultatet lär bli en ”nagelbitare”, eller inte, på ett bra tag.
Den där askkoppen som numera blir en slags mobilhållare blev ju knepig att få på plats. Hmm. Ska jag behöva bända karosseriet så att lacken spricker eller lyfta ur framrutan för att få askkoppen på plats? Jösses. Får fundera lite på det där.
I övrigt ser höljena till friskluftventilerna bra ut. Behöver nog justera dem litegrann på längden för att jag ska få dit spännringen utan större bekymmer. När det är gjort ska jag lacka dem mattsvarta precis som de befintliga höljena som dessvärre är alldeles för korta.
Fick ju Quick release-gångjärn till motorhuven också. Byts inom kort. Ska bli skönt att få huven ur vägen när man ska åt i motorrummet, utan att behöva skruva, flytta och justera motorhuvens placering i tre timmar.
Nu senast beställde jag ju ett bromsljus för två veckor sedan som anlände Postnord Import i Stockholm på söndagen. Hade ju hoppats på att få det levererat på tisdagen förra veckan, men icke. På skärtorsdagen då? Nope! Ringde Postnord och undrade vart paketet hade hamnat. Då skulle man minsann betala moms och tullavgift. Ja, det fattar jag med, men kan man inte skicka ett SMS med den infon och därmed slippa försening med fyra arbetsdagar. Mycket riktigt, senare på eftermiddagen kom avin med posten. Hmm. 2022. Betalade illa kvickt pga helgdagarna och hoppades på leverans efter påsk. Nyss knackade Postnord-budet på dörren med ett paket – från Zalando?! Skor. Meh.
Men dottern kom hem från skolan en halvtimme senare och hon hade minsann fiskat upp ett litet paket i brevlådan. Bromsljus från UK – yes! Jag ryckte upp paketet så snabbt att bromsljuset började lysa, sakta ner killen! Haha!
Det blir nog hur bra som helst och lär synas ordentligt eftersom de ordinarie bromsljusen sitter väldigt lågt på bilen. Ska eventuellt lägga en distans under så att den kommer någon centimeter upp. Och min dekal på bakrutan, NileCity 105.6 – din kajplats i etern, lär ryka nu. Det är ju ingen idag som förstår vad det är ändå. Bakrutorna ska troligtvis också tonas.
Jag blev lovad ihopmonterad motor för tre veckor sedan, som blev försenat till två veckor sedan, som senast var sagt att den skulle bli klar innan påsk. Nix, inget besked eller ihopmonterad motor från motorverkstaden ännu. Får jaga på litegrann. Är ju nällad att droppa i motorn på sin plats ju.
• • • TRANSLATION • • • Tomorrow, the steel arch, plastic arch, and a hell of a lot of stitches will be gone – then we'll see if everything is in place. I might lose the palate and front teeth on the way home, that would be a sight! The result will probably be a 'nail-biter,' or not, for quite some time.
Placing that ashtray, which now serves as a kind of mobile holder, turned out to be tricky. Hmm. Do I have to pry the body so that the paint cracks or lift out the front windshield to get the ashtray in place? Good grief. I'll have to think about that.
Otherwise, the air vent covers look good. Probably need to adjust them a bit in length so that I can get the retaining ring on without major issues. Once that's done, I'll paint them matte black, just like the existing covers that, unfortunately, are too short.
Got the Quick release hinges for the hood as well. Will be replaced shortly. It'll be nice to get the hood out of the way when accessing the engine compartment, without having to screw, move, and adjust the hood's position for three hours.
Most recently, I ordered a brake light two weeks ago that arrived at Postnord Import in Stockholm on Sunday. I was hoping to have it delivered on Tuesday last week, but no. On Maundy Thursday then? Nope! Called Postnord to ask where the package ended up. They said I had to pay customs and duty fees. Yes, I get that, but can't you send an SMS with that info and avoid a delay of four working days? Sure enough, later in the afternoon, the delivery note arrived by mail. Hmm. 2022. Paid quickly due to the holidays and hoped for delivery after Easter. Just now, the Postnord courier knocked on the door with a package – from Zalando?! Shoes. Meh.
But my daughter came home from school half an hour later, and she had indeed fished out a small package from the mailbox. Brake light from the UK – yes! I tore open the package so quickly that the brake light started shining, slow down, man! Haha!
It should turn out great and be quite visible since the regular brake lights are very low on the car. Might add a spacer underneath so that it comes up a centimeter or so. And my decal on the rear window, NileCity 105.6 – your quay in the ether, will probably go now. No one understands what it is today anyway. The rear windows will probably also be tinted.
I was promised an assembled engine three weeks ago, which was delayed to two weeks ago, and then it was last said that it would be ready before Easter. Nope, no update or assembled engine from the motor workshop yet. Need to follow up a bit. I'm itching to drop the engine in its place soon.