Höstrusket och stormarna avlöser varandra. Men i övrigt har det varit lugnt på motorrenoveringssidan ett tag. Oroväckande lugnt. Jag har fortsatt leta efter vevaxel men utan framgång. Men hallå, ska projektet sluta här och nu? Jag ringde Malmö Motorrenovering och kollade ifall de hade haft bättre tur med att leta upp en passande vevaxel. Nix. Hmm.
Tänkte att jag skulle in och kika på min projekttråd utan direkt anledning, jag hade ju inget att skriva om. Men se på f*n! Henrik, en kojekille jag snackade lite med på Vallåkraträffen för ett par tre år sedan hade skrivit, "– Jag har en G13B-motor till salu." Halleluja!
Imorse bar det därför av norrut mot Kungälv, men innan dess var jag tvungen att ösa i AdBlue, ringa trafikpolisen och försöka stoppa ett rattfyllo på E6an, snurra rundor i Göteborg efter massiva felkörningar (vad är det för fel på trafikplanerarna där?), innan jag anlände. Henrik hade ju ställt ut en beige koja i "mint condition" och med finfint ljudsystem i på Vallåkraträffen, men han hade mer på lager. Han visade runt bland andra skönheter och nästa års vinnare av Årets Bilsport Garage – så coolt!
Det blir motortvätt snarast och sen får jag klura på hur jag gör – plocka ut vevaxeln ur denna nyinförskaffade motor och lämna till MMR, eller helt enkelt strippa den på onödigheter och peta i den i kojan för uppstart omgående. Jag har ju förvisso lagt en smärre förmögenhet på den tidigare motorn med slipade kamaxlar, performancekolvar, mc-förgasarkit mm, så det kanske vore synd att inte satsa på den lösningen trots allt. Jag får sova på saken.
Men nu kan hösten och vintern komma bäst de vill, för nu har jag två G13B-motorer att leka med!
• • • TRANSLATION • • • Reply to post: Hello Martin, Henrik here with the beige Mini in Vallåkra. We talked for a while about builds, and I've now decided to slow down my project. This means that I have a complete G13B on a pallet that I'm likely to sell.
The autumn drizzle and storms follow each other. Otherwise, it's been quiet on the motor renovation front for a while. Disturbingly quiet. I've continued to search for a crankshaft without success. But hey, should the project end here and now? I called Malmö Motorrenovering to check if they had been more successful in finding a suitable crankshaft. Nope. Hmm.
I thought I'd check my project thread without any real reason since I had nothing to write about. But damn! Henrik, a cabin guy I chatted with at the Vallåkra meet a couple of years ago, had written, "– I have a G13B engine for sale." Hallelujah!
So this morning, I headed north towards Kungälv, but before that, I had to fill up AdBlue, call the traffic police, and try to stop a drunk driver on the E6, spin around in Gothenburg after massive wrong turns (what's wrong with the traffic planners there?), before I arrived. Henrik had showcased a beige cabin in "mint condition" with a fine sound system at the Vallåkra meet, but he had more in store. He showed me around other beauties, including next year's winner of Garage of the Year – so cool!
There will be an engine wash soon, and then I'll have to figure out how to proceed – either remove the crankshaft from this newly acquired engine and take it to MMR, or simply strip it of unnecessary parts and install it in the cabin for an immediate startup. Although I've invested a small fortune in the previous engine with ground camshafts, performance pistons, motorcycle carburetor kit, etc., it might be a shame not to go for that solution after all. I'll sleep on it.
But now, let the fall and winter come as they please because I have two G13B engines to play with!