Har för mig att du ej behöver göra något med dom om du plockar bort mellan diffen (och på så sätt "kopplar" bort fram diffen som då ej får någon kraft att fördela till hjulen), men ett tips skulle vara att plocka bort de (axel från mellan diff till fram diff, axlar, knutar och allt sådant då de e onödiga kilon som skall flyttas på under bilen om dom ej ändå används)
Allt detta är vad jag hört av andra jag pratat med om att göra om min A4 till rwd istället för quattro, men dom har ej vetat med säkerhet så jag ger inga garantier i att de fungerar på något sätt, så bästa (lättast men jobbigast för stunden) alternativet skulle väl vara att plocka bort allt med drivning från mitt diff och "framåt" så att säga
Som sagt denna ide har jag haft ett bra tag, så de e skoj att se att de e flera som tänker liknande
Dock så skulle jag se till att byta bakaxel med då en Audi bakaxel från en A4 B5 ej är gjord att diffa för drifting (öppen diff) och att normalt så är denna "Quattro" drivning ETT hjulsdriven, hissar du upp bara ett hjul på en Audi A* Quattro från 1985 och fram till 2003 (lr liknande) årsmodeller så är de bara de upplyfta hjulet som snurrar och dom andra hjulen är stilla och bilen står stilla på platsen.
Så alternativ är att du behöver öppna bakdiffen och svetsa den lr byta ut mot någon bakaxel som passar och som är LSD diffad alternativt en som du kan låsa elektroniskt lr hydraliskt.
Mej återigen så kan jag ha helt fel i detta då jag ej gjort någon undersökning i detta (utom detta med att om ett däck tappar drivning så stannar bilen, på min A4 från -96 så lossade lite bultar på ena drivaxeln från bakdiffen och de gjorde att alla andra hjul "stannade" då all "kraft" gick till den axeln som ej satt fast (då den rörde sig lättare än dom som satt "fast" så att säga)