Tjena
Då jag sålde min förra Caddy för några år sen, på tok för tidigt med tanka på allt jag ville göra med den, så har jag äntligen köpt en "ny" nu, och kommer förhoppningsvis ro hem min "dröm Caddy". Fördelen är att jag startat eget, så bilen behövs i jobbet och samtidigt har jag fördelen att kunna stuka den som jag vill.
Bilen är alltså en Caddy 2k, 2009 årsmodell som gått precis under 8'000 mil. Den har tidigare gått som företagsbil på en målerifirma (syns både här och där), men det positiva är att den körts av firmans ägare, därav de få milen.
Motorn är en läskigt slö 1.9 TDI på 75 svaga hästar. Jo, tro det eller ej, men det är en TDI trots sina 75 ponnyhästar. Enligt uppgift så ska det vara samma turbo, spridare osv, så en optimering ligger inte långt bort i planeringen.
Lite småsaker är redan gjord sen jag köpte bilen i juni, och mer kommer komma, så jag kastar upp lite bilder och kommentarer på vad som är gjort och vad som kommer
För er som facebookar mer än vad ni garagar, så har jag sedan länge en Facebooksida enbart för detta projekt. Följ det gärna
https://m.facebook.com/Volkswagen-VW-Ca … 949679851/