3366
Sök

Volvo 740 -88 får ingen bensin.

13 Inlägg
20 juli 2016
Trådstartare
Tjenare, jag har en volvo 740 -88 som bara dog för någon dag sen. Misstänkte att det var soppatorsk så jag fyllde i bensin men den startar ändå inte. Felsökte då och kom fram till att den inte får någon bensin fram till spridarna. Bytte huvudpumpen och soppafiltret utan någon framgång.
Man kan däremot suga fram bensin men pumpen går inte. Relät är bytt och har ca 9 volt på säkring 11. Kan det vara styrboxen som jävlas eller är det långsökt? Har ni något förslag?
Mvh
Alexander

360 Inlägg
21 juli 2016
Hej, är din -88a tidig eller sen, dvs 88a eller 88b?
Det ska finnas 12v på säkringarna. Reläet måste ha signal från antingen hallgivare eller från givare ovanför svänghjulet.

6 062 Inlägg
21 juli 2016
Vad händer om du tar bort reläet och byglar på rätt anslutningar i sockeln för att tvångsköra pumpen, startar den då?

13 Inlägg
21 juli 2016
Trådstartare
Samuel3 skrev:
Hej, är din -88a tidig eller sen, dvs 88a eller 88b?
Det ska finnas 12v på säkringarna. Reläet måste ha signal från antingen hallgivare eller från givare ovanför svänghjulet.

Hej. Det är en 88a.
Fick ut 9 volt när jag körde på starten, kan dock ha berott på att batteriet är i dåligt skick.
Om hallgivaren är väck stryper den bara soppan då? För jag har gnista iallafall.

13 Inlägg
21 juli 2016
Trådstartare
Svarte_Orm skrev:
Vad händer om du tar bort reläet och byglar på rätt anslutningar i sockeln för att tvångsköra pumpen, startar den då?

Testade nyss att bygla relät men pumpen gick ändå inte. Kan tillägga att jag har ström till relät

13 Inlägg
21 juli 2016
Trådstartare
Måste haft dålig kontakt för testade att bygla en gång till o då gick pumpen. Vart ligger felet isåfall?

360 Inlägg
21 juli 2016
Vad har du för motor? Utan hallgivare kommer ingen signal till reläet= ingen soppa eller gnista.

23 Inlägg
21 juli 2016
Kolla avstörningsrelät till spridarna, sitter på expansionskärlet, mät om du har 12v fram till spridarna vid påslagen tändning.

13 Inlägg
22 juli 2016
Trådstartare
Samuel3 skrev:
Vad har du för motor? Utan hallgivare kommer ingen signal till reläet= ingen soppa eller gnista.

Är en b230f. Hallgivaren är det nog inge problem med för har gnista

13 Inlägg
22 juli 2016
Trådstartare
T-ful skrev:
Kolla avstörningsrelät till spridarna, sitter på expansionskärlet, mät om du har 12v fram till spridarna vid påslagen tändning.

Har 12v dit men soppan kommer inte till spridarna..

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök