Tillbaka på Garaget då efter en längre paus. Och när jag skrev "negativa kommentarer" i förra inlägget så är det inte kritik angående bilen jag menar (tar gärna emot kritik och idéer osv.). Det är opassande kommentarer och ibland rent av äckliga angående mitt utseende osv. Började på garaget av samma orsak som alla andra, vi älskar bilar, och hoppades på att det skulle vara enbart om de också. Men tar nu nya tag och hoppas kunna undvika annat tjafs nu.
Så angående bygget!
Inte jättemycket som hänt och bilen kommer inte stå färdig till våren tyvärr. Har också flyttat så mycket pengar har gått åt till det ist för bygget. Men har nu hittat jobb och hoppas att det ska ta lite mera fart i bygget nu. (Ber om ursäkt i förväg för bildkvalitén i inlägget)
Kan också glatt meddela att Bjp Race också är med på bygget nu. De levererade spridarna jag kommer köra med, 980cc Bosch.
(osäker på om jag redan berättat detta men xD)
Och en till nyhet är att också WFAB är med och hjälper till! De har tagit fram en bolt-on hydraulisk koppling till 240 som de ville bidra med!
Lite mer grejer har blivit målade och monterade också, har inhandlat ett insug från mkm(ingen bild på de tyvärr) och bilen själv ska få en liten makeover! Men vad som ska göras kommer hållas lite hemligt tills det är klart
Lite bilder
Lite annat fix på 240in har det också varit, som när kamremmen gick av (förra ägaren sa den var bytt nyligen före köpet, jag har en annan åsikt än de.) Men iaf det var hur en av mina ventiler kröktes, vilket de inte ska göra på det topplock jag har men ändå gjorde (oturen var nog med mig). Så bilen stod stilla i ca 3 veckor i somras och passade på att ge den motorn en liten uppfräschning sålänge man väntade på delar!
Tror detta var allt för denna gång, roligt att se att så många fortfarande vill läsa, gör mig superglad!
Ha det gött, bjuder på en somrig bild!