Så som sagt i förra inlägget tidigare idag så har jag tvättat delar. Blev bara de nya och gamla kolvarna + vevstakarna och försökte också putsa turbon lite noggrannare. Hann inte med så mycket idag som planerat eftersom det är skördetider hemma nu och det kommer upp oväntade saker ibland.
Har inte heller hunnit låna motortvätten ännu, men allt kan ju inte gå som planerat
Turbon blir nog inte renare än sådär kom jag fram till. Tvättade kolvarna i brännolja vilket tog j*vligt fint på dem
Sådär ser ju skillnaden ut då på 2,0l och 2,3l kolvarna om någon undrade. 2,3 kolvarna är också "urgröpta" lite ovanpå, vet inte vad det kallas, om det har något speciellt namn kan ju någon rätta mig, hoppas ni iallafall förstår vad jag menar
2,3 kolvarna är ju också betydligt "lägre"
Om någon vet något kul eller har några idéer om vad man kan göra med de gamla kolvarna och stakarna får ni gärna tipsa, skulle vara roligt att kunna "återanvända" till nåt
Det var allt för idag, ska försöka hinna med att motortvätta vissa delar nästa vecka, men kan inte lova något