Gjorde rent motorn lite grovt i helgen och plockade bort AC kompressorn och servopumpen. Blev skapligt mycket mer utrymme för rattstången, men måste bygga nya grenrör för att det ska få plats.
Sen så började jag med rattstången och kabelhärvan.
Bara ormboet kvar att försöka få ur.
Audis tejp runt kablarna är vidrig. Den är riktigt klibbig efter några år på nacken och klistret går knappt tvätta bort ifrån händerna ens. Var samma sak när jag rev 100 Turbon till motorbytet i GT coupen.
Har även ritat av spakstället och satt in det i caden tillsammans med en monteringsplåt.
På fredag drar jag och hämtar resten av bakvagnen ifrån allroaden. Blir enklast att smacka upp hela bryggan OCH slippa den överdrivna klumpen till diff jag har nu.
Efter att ha funderat sen vi hämtade spindlarna, så beslutade jag mig tidigare i veckan för att ta hela bakvagnen ifrån A6 allroaden, då den diffen bla är betydligt mindre.
Så idag drog jag och min far iväg till skroten och skruvade ner det som återstod.
Ritade även in det väldigt grovt i caden. Måtten på längden stämmer iaf och det blev en ganska så markant skillnad.
Där kardanen slutar, började den gamla diffen. Nu kan jag äntligen göra kardantunneln betydligt smalare.
Haha kommer ihåg när pappa hade en seven, det var alltför ofta man tyckte det gick sakta och man insåg att man tröck lika mycket på gasen som bromsen.... Var barfota eller racerskor som gällde i den
Gjorde nästan klart ratten idag, lite som ska limmas in på ekrarna bara. Får väl duga för att vara första gången. Gör kanske om det någon gång framöver.
Spraylimmade skinnet och ratten på sista rasten idag, ville inte göra det hemma i lägenheten. Givetvis när jag började trä på skinnet så kom det en lastbil med plåt som vill ha hjälp med att lasta av. Fick släppa allt och sen försöka rädda ratten så gott det gick
Vi stod och spekulerade lite i infästningen av bakvagnen idag. Det är precis att bakvagnen går plats i bak på ramen, MEN då kommer hjulen sticka ut utanför bakänden. Så iaf min lösning är att kapa bort infästningarna mot karossen som sitter på bakvagnen och svetsa fast bakaxelramen direkt i chassit. Sparar både tid och uträkningar. Blir ju detsamma som att svetsa fästen för bärarmarna direkt i chassit. Något tyngre möjligtvis.
Började pussla grenrör igår. Första böjen som bara är en 45 grader gick väl bra, men sen blev det lite huvudbry och kapnings chansningar som jag inte var så sugen på.
Tog mig tid att rita upp grenröret i caden i stället och sen skriva ut dom raka rören i skala 1:1. Bara sätta ute på rören och rita på, sen kapa.
Ska det nog gå lite lättare
Även fått hem noskonen.
Tog lite längre tid då Schenker lyckades slarva bort den första.
Bränt ihop 1 av 4 grenrör idag. Överlåter dock 2 av dom till farsan.
Har man ingen TIG så får man ta MIG
Tar det andra i morgon. Mallarna hade man inte mycket till nytta av. Tydligen så hade caden tagit centrum radien på godstjockleken när jag plattade ut rören och skrev ut dom i skala 1:1. Längden stämde ju bra, men fattades ju 9mm för att mallen skulle nå runt. Skrev även upp gradtalet på rörböjarna som memo i telefonen. Smart som jag var så tryckte jag bara på hemknappen i stället för spara. Funkar givetvis jätte bra att ta upp memo igen utan att det har försvunnit, förutsatt att man inte rensar aktiva programlistan där emellan. Har nu skrivit ut 3 nya mallar i rätt längd. Så i morgon går det förhoppningsvis lättare.
Legat lite på latsidan det senaste då jag har velat fram och tillbaks mellan GT coupen och Locosten, samt gör om hemma och mycket på jobbet. Men fick tummen ur och svetsade klart nedre bärarmarna idag. Ska bara dit ett tvärstag mellan infästningarna, men väntar med det tills jag kan bulta fast dom och sen svetsa.
Fick lite gjort idag igen. Punktat klart framvagnen, men gasen tog slut när jag skulle börja med den sista bärarmen. Så då gav jag mig på bakvagnen i stället. Blir tight, riktigt tight! Kommer skära av infästningarna och svetsa fast bryggan i ramen i stället.
Fjantigt går väl tolka hur man vill Sådär var planen att göra först, men sen så kändes det här betydligt lättare och betydligt mer budget Visst, kan ju rita av hela subframen och göra en kopia i caden av den i rör, samt bärarmarna.
Varit utan dator i några dagar pga vattenläckage Så har inte kunnat uppdatera förrns nu. Men är väl bättre för er som läser, mer bilder!
Börjat triangulera och bygga kardantunnel, samt passa in bakvagnen. Fick även hem fälgarna, men där dök det upp problem direkt. Såg det redan i caden när jag ritade upp fälgarna lite på måfå utefter bilder. Hatar när man har rätt Övre spindelleden slår i fälgen pga för högt ET. Men avvaktar i väntan på att få allt ordentligt på plats, pressat och klart.
Började med att försöka få till en bekväm sittställning med armen på kardantunneln. Bra med magneter.
Sen var det bara till att gå lös och börja bygga.
Och så fälgen med 140 spindlar. Vette fasen hur man löser det här utan att byta fälgar. Ska man köra med spacers så blir det lite drygt 50mm. Inget jag vill ha brytandes i bärarmarna direkt. Vet inte om det finns någon lägre spindelled att försöka sig på annars?
Och så fälgen med 140 spindlar. Vette fasen hur man löser det här utan att byta fälgar. Ska man köra med spacers så blir det lite drygt 50mm. Inget jag vill ha brytandes i bärarmarna direkt. Vet inte om det finns någon lägre spindelled att försöka sig på annars?
En lösning kanske är att centrumvänta fälgen och sedan flytta fälg-banan ut så lång som möjligt. Får du lite bredare fälg-bana på utsidan