3625
Sök

Amazon 64 med B18 motor

7 Inlägg
för 6 timmar sedan
Trådstartare
Eftersom jag inte fick något svar på rubriken "felsökning" så lägger jag upp den här också. Kanske är det fler som läser här?
Bilen startar på första kolvslaget men dör strax efter. Pillar man lite på fördelaren och gör rent så startar den en liten stund. 4-5 sek. Har dragit loss soppaslangen och kollat att den får bränsle. Även kollat alla stift som har fin gnista. Testat med andra fördelarlock och rotor, ingen skillnad. Någon som har förslag på åtgärd? Då menar jag inte att skrota eländet....

Diagnostekniker
2 924 Inlägg
för 4 timmar sedan
Zenith 36?
Har något gjorts med förgasaren?

Up the RA

7 Inlägg
för 4 timmar sedan
Trådstartare
Ja jag renoverade den för ett tag sedan men den har gått som vanligt efter det. Det sitter en Strombergare 175 i den och det enda som jag är osäker på är den gula delen men bimetall i. Jag har några extra förgasare man kanske ska prova med någon annan förgasare i stället?

3 478 Inlägg
för 1 timme sedan
"Gula grejen" är temperaturkompensatorn.
Skulke knappast ge dom symptomen.

Känner du att centrifugalregleringen fjädrar lite när du vrider på rotorn?
Vet några fall där den rostat fast och ger fel tändning med skumma fenomen. Många har stått LÄNGE.

Du har nte ett massivt vakuumläckage? Kan ju vara brustet membran I bromsservon som inte syns utifrån.
Tror en 1964 har servobromsar.

Hur mår förgasarmembranet?
ATF Olja till dämpkolven?
Hur ser trottel och nålen ut?

Vilken typ av huvudmunstycke har den?
Gamla som man justerar under förgasaren eller nyare där man justerar nålen genom dämpkolvens hål.

Har du rätt rör för vevhusventilationen och vakuumbromsarna.  Dom är typ lika grova, men väldigt stor skillnad i hålet igenom.

Har du förkopplingsmotstånd till tändspolen? Isf är det ström fram till tändspolen när tändningen är på?
Annars kan du ha gnista bara när startmotorn går. Typ om det är brott I motståndet. När startmotorn går får den ström från en pol på startmotorn och går då förbi motståndet för kraftigare gnista. Överspänning på spolen.
När startmotorn inte går är strömförsörjningen via motståndet och normal gnista.
Senast redigerat av Mossan1 (för 1 timme sedan)

Sök