2101
Sök

Motorn varm snabb

15 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Har en Mercedes A170 2005 i fint skick men det enda som jag är lite fundersam om är kylaren. Vid stillastående eller krypkörning vid kö tycker jag motorn blir varm fort o meddelandet - Coolant going to workshop- visas i displayen. Det börjar då krypa över 80 i värme.

Kan det vara termostat som ska bytas? Nån typ av fläkt? Vattennivån i kylarbehållaren är bra.

Forummoderator
26 437 Inlägg
för 2 timmar sedan
Hör du om en fläkt börjar gå i motorutrymmet när detta händer eller är det bara motorn som låter?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

15 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Nej det har jag inte tänkt på eller hört tyvärr
Senast redigerat av Kristina67 (för 2 timmar sedan)

Forummoderator
26 437 Inlägg
för 2 timmar sedan
Kristina67 skrev:
Nej det har jag inte tänkt på eller hört tyvärr

Vid lite fart så har du ju normalt vinden som hjälper till att kyla men vid krypkörning eller stillastående så bör kylarfläkten, om det är en eller två på din bil, gå igång.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

15 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Ok tack då ska jag kontrollera detta imorgon vid stillastående, öppna huven o spetsa öronen. Mvh Tina

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 291 Inlägg
för 2 timmar sedan
80 grader kan väl inte vara för varmt?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

15 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Vettemannen skrev:

/Benny

Nej säkert inte men den stannar inte vid 80 utan börjar krypa uppåt sakta dock.   Har bara haft den 1 år o förra sommaren när det varmt så var den nästan uppe på 100 innan jag kom ut på motorvägen den började sjunka

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 291 Inlägg
för 2 timmar sedan
Kristina67 skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

Nej säkert inte men den stannar inte vid 80 utan börjar krypa uppåt sakta dock.   Har bara haft den 1 år o förra sommaren när det varmt så var den nästan uppe på 100 innan jag kom ut på motorvägen den började sjunka

Har du tagit reda på vilken arbetstemperatur din bil ska ha? Kolla fläktarna som en annan skrev om. Termostaten kan ju ha fastnat i stängt läge men då borde ju temperaturen gå upp ganska fort.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

15 Inlägg
för 2 timmar sedan
Trådstartare
Vettemannen skrev:
Kristina67 skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

Har du tagit reda på vilken arbetstemperatur din bil ska ha? Kolla fläktarna som en annan skrev om. Termostaten kan ju ha fastnat i stängt läge men då borde ju temperaturen gå upp ganska fort.

/Benny

Sök