Hoppas att du ska modifiera den mer radikalt (fast ändå i full VIP-stil) än vad du verkar planera när du beskriver en återhållsam stil.
Ju mer VIP desto bättre. Jag hade tyckt det vore kul att se:
-Airride som gör att bilen kan ligga på marken när den står utställd på bilträffar. Så lågt är det mest rätta enligt stilen, men opraktiskt vid körning. Lösningen är hydraulisk luftfjädring.
-Nåt mindre kjolpaket (likt de på bilderna nedan), för att möjliggöra att bilen kan ligga på marken. Men ändå så att det passar in i stilen och följer bilens design.
-"Ankstjärt"-spoiler på bakluckan. Behöver svetsas men passar in i stilen när bilen ligger platt på marken med nätt kjolpaket och vrålstora fälgar som delvis täcks av hjulhuskanterna.
-Rakad kaross med avlägsnade och igensvetsade emblem, lister, dörrhandtag, bakluckehandtag, regskylt-platser osv.
-Påkostad inredning typ i cremefärgat beige+vitt. Skinn och alcantara med sömmar (och broderade emblem i nackstöden typ "ROYAL CLASS" och en lyxigt familjevapen ovanför). Professionellt av sadelmakare. Samma stil på paneler, tak, golv, dörrar, instrumentbräda osv. Ljuskrona, barskåp, TV, drinkbord, snurrstolar fram och pokerbord mellan framstolar och baksätet (se bildexempel).
Jag får vildare och vildare idéer. Gäller å sticka ut men samtidigt behålla sig inom stilen. Bagageutrymmet får inte heller glömmas, där kan man exempelvis i bakluckan som öppnas uppåt ha ett basebollträ som sitter fast i två hållare.
Exempel på det vilda inredningsförslaget med bord i mitten av kupén:
Några japanska Aristo-bilar, vissa av dem kan säkert vara Lexusar men jag har svårt att skilja dem åt.