Tänkte bara flika in lite med erfarenheter då jag ägt både en IS 200 (manuell) och en IS 300 samt så har jag kört mycket med en BMW E46 320 (om jag inte missminner mej, var farsgubbens bil). Enligt mej så är 200an och E46an snarlika bilar bara att Lexusen hade bättre komfort. Jag upplevde 200an som en stabilare bil men kan bero på skicket på bmw (bruksskick) samt att 200an (finare bruksskick) var en Sport (torsen diffad + lite annan fjädring)
Som du säkert vet så har 300an ca 200 kusar (2jz motorn) parat med automatlåda, de hade ungefär samma förbrukning för mej mycket stadskörning samt gasglad kan tilläggas.
Vet inte om någon skrivit förut men 200an finns i manuell och automat 300 såldes bara som automat i Sverige, finns någon manuell har jag för mej om den är ombyggd eller importerad vet jag ej.
Men som du vart inne på dom är inga raketer men är heller inte de långsammaste bilarna jag kört i respektive effekt klass.
Sen går båda Lexusarna att skrämma upp såklart, 300an är billigare i detta fall.
Har tactrix kabel med tillgång till evoscan, ecuflash, s-sport till ralliart -10.