Har alltid haft ett öga för första generationen Golf R32 mk4 sedan den kom ut på marknaden 2003. Bygger nu om min bil och sätter alla de detaljer som jag blivit inspirerad av på olika håll, en kort beskrivning är "extrem med... Visa mer
Fyllning av vätskor Börjar se ut som en bil igen Dags att stå på "egna hjul" och se lite dagsljus Kärlek Mätarställning. Relativt lågmilad för sin ålder. Fågelvy Avslutade helgen med målning av skabbiga skruv
Saker och ting har hittat sin plats, bilen är äntligen (nästan) komplett. Nu återstår finputs så som våtslipning, polering och montering av detaljer. Hoppas på att träffa er ute på vägarna i sommar!
Tittut i garagemörkret Parkerade olämpligt under första provturen. #rebell Bilen är fööör hög bak. Skruvdags på coilsen. Hmmm. inte helt nöjd med detta.. Uppdatering kommer. Första "snabb" tvätten
Ser riktigt jävla bra ut. Sjukt kul att allt gick bra med lacken tillslut. Hade varit sjukt snyggt med porschelock till expansionskärlet samt oljepåfyllningen. Var det gött att köra lite eller hehe
Ser riktigt jävla bra ut. Sjukt kul att allt gick bra med lacken tillslut. Hade varit sjukt snyggt med porschelock till expansionskärlet samt oljepåfyllningen. Var det gött att köra lite eller hehe
Tack ! Har lagt tanken på det. Blir troligtvis det Underbart! Sjukt impad på vilken impact coilsen och ”breddningen” gjort på väghållningen.
En hel del har hänt. Idag fick jag för första gången sedan Oktober -16 få njuta av denna maskin! Efter mycket slit och släp så har jag nått till någon form utav resultat. Lite om vad som har hänt senast nedan.
AC-fyllning så jag kan hålla mig något sval i sommar. Bytte alla o-ringar samt torkfilter. Våtslipa bort ojämnheter och dammloppor i lacken Polish Montering av tröskel-lister Nytt, original och såklart "R32" Oil-catchcan ska installeras. Gjorde rent gasspjäll och delar i insuget när allt var nedmonterat. Det var massa klägg och olja i systemet. Vill undvika detta framåt sett så detta blir en bra lösning. Första parkeringen efter körning på allmän väg. Blir bara mer och mer kär i denna bil.
mycket mycket fränt Hur var coilsen att köra med ? Skall ju införskaffa nya till min men vet inte vilka ännu. dem jag har nu är tamejfan stenhårda slår lite förmycket i bilen för att vara en brukis
Fan vad fin den är. Du gör det så grundligt o seriöst!
Allt som inte är original kan självklart ge probelm hos sbp och jag säger inte att det är fritt fram. Dock något jag tycker mig känna av är att resten av skicket spelar stor roll, är bilen fin och det är välgjort så verkar dom ha lättare att släppa igenom. Jag har aldrig fått nedslag på någon av mina bilar på att något ska vara ''förändrat, regbes ska utföras''. Exempelvis denna med rätt stor catch, sen även fler med extraktor, stora turbos, helt andra fuelrails osv. Ta mig inte rakt av på orden, talar bara av egna erfarenheter. För övrigt väldigt fin R32, ser väldigt välgjort ut
mycket mycket fränt Hur var coilsen att köra med ? Skall ju införskaffa nya till min men vet inte vilka ännu. dem jag har nu är tamejfan stenhårda slår lite förmycket i bilen för att vara en brukis
Är väldigt nöjd med ST Suspension XTA så långt. Grym väghållning och förvånadsvärt bra komfort! Rekommenderar dessa starkt! Komponenterna är samma som KW. Enda skillnaden är att de är gjorda i galvaniserat stål istället för rostfritt stål.
Fan vad fin den är. Du gör det så grundligt o seriöst!
Allt som inte är original kan självklart ge probelm hos sbp och jag säger inte att det är fritt fram. Dock något jag tycker mig känna av är att resten av skicket spelar stor roll, är bilen fin och det är välgjort så verkar dom ha lättare att släppa igenom. Jag har aldrig fått nedslag på någon av mina bilar på att något ska vara ''förändrat, regbes ska utföras''. Exempelvis denna med rätt stor catch, sen även fler med extraktor, stora turbos, helt andra fuelrails osv. Ta mig inte rakt av på orden, talar bara av egna erfarenheter. För övrigt väldigt fin R32, ser väldigt välgjort ut
Får nog hålla med här. Jag fick samma intryck då de inte alls rynkade på näsan utan bara gav beröm. Regler är regler, men bra fingertoppkänsla är viktigare!
Otroligt impad över detta projektet! MK4 R32 har alltid varit en drömbil och suget blev inte mindre efter jag läst igenom denna tråd. Grymt bra jobbat! Ser fram emot nya bilder och uppdateringar!