min poolare har en Vr6a och dom går himmla bra för priset.. han ligger jämnt med min T4 som kostar runt det dubbla (för de billigaste) han rastar saab 900 och 9-3 2,0T Peaga 206 Gti med mera ganska lätt! tyvärr är det en dyr bil i längden att äga då den behövs lagas ganska ofta om man kör hårt!
Snygg och hyfsat ovanlig, grym väghållning och motorn (v6'a) är liten men varvvillig och hänger på det mesta upp till 100 otrimmat.
Sedan är det VRIS i dem så dom är soppasnåla upp till 4 tusen varv sedan känns det som en turboknuff och den släpper lös alla vilda japaner under huven
Roligare att köra än de flesta andra bilar jag provkört i prisklassen så länge man inte ska åka "fort rakt fram" så är det en ypperlig bil för de pengarna
Om du tittar på vr6:an så tycker ja att du även ska kolla på bmw 325 e30 eller e36 beror ju på vilken du föredrar e30 är väldigt mycket körglädje medans e36 har lite mera komfort. E36 är ju lite nyare, får du tag på en fin coupe så har du en riktigt snygg bil + att bmw driver ju i rätt ände E30 325=170hk E36 325=192hk Lycka till!
Vilken av de har små "gti" bilarna håller bäst, man vill ju inte reparera dem hela tiden. Av de bilar som ni rekomenderar får ni gärna skriva vad som är bra och vad som är dåligt. Några som har gjort det och det tavkar jag för.
Om du tittar på vr6:an så tycker ja att du även ska kolla på bmw 325 e30 eller e36 beror ju på vilken du föredrar e30 är väldigt mycket körglädje medans e36 har lite mera komfort. E36 är ju lite nyare, får du tag på en fin coupe så har du en riktigt snygg bil + att bmw driver ju i rätt ände E30 325=170hk E36 325=192hk Lycka till!
Ok, hur går en 325 förhållande till de andra bilarna? VR6, 850 t5 mm. Men bmw är la rätt dyra å äga också, men det kanske det kan vara värt.
En liten 325 e30 kanske hade vart nått. fyll gärna på med för å nackdelar, vad som pajar hur länge de håller och om det är något specielt som ska bytas vid ett visst antal mil.
Våga byta märke Köp en Bmw och du är fast visst 850 T5 är fina bilar men tror nog att du kan få leta ett tag om du ska hitta ett riktigt fint ex för 40k.
Om du vill läsa mer om bmw alla olika modeller så kolla in www.autopower.se och sen kollar du in modellguiden och begagnatguiden i listan till vänster du kan ju även läsa och söka i forumet finns mycket nyttig läsning. Du skrev att bmw är dyra i försäkring tror dom ligger rätt så jämnt med 850 T5 faktiskt alla turbo bilar överlag har ju rätt så hög försäkring
Om du vill läsa mer om bmw alla olika modeller så kolla in www.autopower.se och sen kollar du in modellguiden och begagnatguiden i listan till vänster du kan ju även läsa och söka i forumet finns mycket nyttig läsning. Du skrev att bmw är dyra i försäkring tror dom ligger rätt så jämnt med 850 T5 faktiskt alla turbo bilar överlag har ju rätt så hög försäkring
Har följt tråden med intresse då jag är i samma bilköpar tankar som skaparen av tråden. Jag har fastnat för s40 2.0T. Kostar dock runt 50K för en 98. Vad har ni för erfarenheter av denna bilmodell? För- och nackdelar. Har märkt att den är hyffsat billig att försäkra jämfört med andra. Finns det fler bilar i samma prestandaklass som är ungefär lika billiga att försäkra?
"174 hk i en sån liten bil! 0-100 km/h på typ 7,4 sek, så den rastar den 850 rejält"??? Menar du att vr6 tar 850 t5 på ax eller?
Nu syftade jag på en 850 GLT. I acc lär en Vr6 dra en 850 GLT, toppfart vet jag däremot inte nåt om. En vr6 toppar runt 225 km/h. Men hur de e jämfört med en 850 T5 kan jag inte svara på.
"174 hk i en sån liten bil! 0-100 km/h på typ 7,4 sek, så den rastar den 850 rejält"??? Menar du att vr6 tar 850 t5 på ax eller?
Nu syftade jag på en 850 GLT. I acc lär en Vr6 dra en 850 GLT, toppfart vet jag däremot inte nåt om. En vr6 toppar runt 225 km/h. Men hur de e jämfört med en 850 T5 kan jag inte svara på.
Aha, ok. En GLT drar den nog ganska lätt, men mot en T5 så blir det värre