Bakgrunden till renoveringen är att jag vill ha en bil som är bra i ordning, vill ha den lika fin i motorrummet som den är utvändigt. Underredet kommer också göras till det bättre. Renoveringen påbörjades hösten 2015, och kommer... Visa mer
Att jag vill ha ut motor o låda fort, är att jag vill få de delar som ska gul kromateras gjort innan semestern, sen är den här gula förbjuden att använda. Jag tror nog att jag kommer att lacka motorrummet någon gång efter semestern!
Medan jag väntar på att få hem kardanaxeln så går jag igenom framvangsdelarna: Dessa skruv har jag fixat idag. Bromssköldarna är zink med svartkromat, nya hållare till ABS kabeln som var gula när jag köpte dom.
Har läst igenom din projekttråd och kan bara säga WOW!!!
Du gör ett fantastiskt jobb! Blir ju bättre än nytt!!
Jag undrar om du lämnar in skruvar och diverse för krometering? Eller gör du det själv?
Jag skulle gärna vilja veta för jag ska börja med ett projekt med. Har en Volvo 960 1995 med 2,5l sexa och manuell låda som jag ska byta motor i till en Volvo s80 t6:a på 2,8l på 272hk!
Kommer starta en projekttråd när jag har kommit igång på allvar!
Har läst igenom din projekttråd och kan bara säga WOW!!!
Du gör ett fantastiskt jobb! Blir ju bättre än nytt!!
Jag undrar om du lämnar in skruvar och diverse för krometering? Eller gör du det själv?
Jag skulle gärna vilja veta för jag ska börja med ett projekt med. Har en Volvo 960 1995 med 2,5l sexa och manuell låda som jag ska byta motor i till en Volvo s80 t6:a på 2,8l på 272hk!
Kommer starta en projekttråd när jag har kommit igång på allvar!
Så gå gärna in och kolla på min sida! (Volvo965)
MVH Mattias
Tack ska du ha. Jag jobbar på ett företag som kromaterar, ska gå in och kika på ditt projekt!
Motorrummet i dagsläget: Någon som vet vilket håll man dra ut kabelstammen? Idag så fick jag iden att köpa en egen motorlyft, nu skall jag städa upp lite i garaget och sen kolla om jag kan få lyften framför bilen utan att ta ut bilen utanför garageporten. Vill ha bra väder innan motorn lyfts ur!
Måste fixa lite hjälp när jag tar bort lådan! Gick att flytta motor till sidan utan att ta ut bilen! Nu kan jag börja med detalj arbeten igen. kändes riktigt skönt att komma igång efter ett långt uppehåll.