Att inte behöva uppdatera något mellan tre träffar är rätt avslappnande om jag ska vara ärlig.
Det får mig tid till att fokusera på andra hobbys jag har, en sån som fotografering är även rätt passande att blanda med bilen också. Har skaffat en objektiv-väska så jag kan ta med mig flera olika objektiv att byta mellan, och det är rätt svårt att vänja sig vid. Helt plötsligt öppnas möjligheterna till bilder och hur olika objektiv påverkar både objektet och hela känslan i bilden. Eftersom jag hade ungarna med mig så kunde jag inte riktigt släppa lös helt, men åtminstonde en bild per objektiv kändes okej så om någon är intresserad av det så kommer lite info om varje bild;
30mm f/1.4, bra fångst av omgivning med härligt skärpedjup, det är det jag använt mest senaste året
50mm f/1.7, makro-objektiv med galet mycket skärpedjup men fokuspunkten är enormt liten så att fotografera något större än 5cm är svårt
10mm f/4, wide-angle "fisheye", svårt att fotografera något annat än inredning men kul att det kom till använding
50mm f/1.8, till skillnad från makro-objektivet så fångar detta en större fokuspunkt, ger härligt skärpedjup men ju längre bort man går desto mer försvinner skärpedjupet.
70-200mm f/2.8, tagen vid 70mm så är detaljrikheten mycket bättre än mina andra objektiv, och att zooma in på 200mm kändes svårt och onödigt på en trång bilträff. Dessutom så har jag provat att ta bild på bilen vid 200mm, och perspektivet på en bil blir helt vridet.
Får ett riktigt stort sug att åka runt och fotografera bilen med de olika objektiven. Frågan är vart, men det är ju halva nöjet att klura ut.