Djo skrev:
Så du menar att Sveriges problem är pga unga svenska killar/män
Just nu så är det ett betydligt större problem att svenska bortskämda ungar sitter och kollar tvivelaktiga sociala medier och skaffar sig en mycket skev syn av verkligheten därigenom, ja.
Djo skrev:
Att tidningar och nyheter ljuger lärde man sig som barn.
Bra, du har lärt dig något. Det är det som är källkritik. Som medborgare i en demokrati så kan du emellertid lita på det som landets regering, polis och övriga myndigheter säger. Gör du inte det så är du en del av problemet som nämns ovan.
Djo skrev:
Att det finns problem pga invandring är ej en myt problemet grundar sig i bristande/obefintlig integration.
Det är absolut ingen myt. Däremot så är det likadant nu som för 20 år sedan. Jag har sett det själv efter 15 års arbete med människor i Rinkeby. Vad kan du skryta med? (jag skulle kunna skriva spaltkilometer om detta då jag är synnerligen oerhört insatt, men det ska jag inte drabba dig med.)
Djo skrev:
Tror dessutom inte några "arga vita unga män" kommer utföra terror dåd i Sverige.
Det har de redan gjort på diverse flyktingförläggningar runt om i Sverige under de senaste åren. Och sedan har vi då Trollhättan som klassificeras som terrordåd. Med största sannolikhet kan man leta upp fler dåd men det orkar jag inte.
---
CHEEVA skrev:
Ja om alla unga arga vita män läst den artikeln så hade vi säkert sluppit gruppvåldtäkter, stenkastning, upplopp i förorter, grov organiserad kriminalitet, kvinnoförakt osv
För alla vet ju att det är unga arga vita svenska män som står för allt detta (ironi)
Nej, men om alla unga arga vita män hade lärt sig att det bara är skitsnack de fylls med på suspekta sajter på internet så hade de insett att problemet inte varken är nytt eller mer förekommande nu, förutom det jag redan påpekat som ökat de senaste åren dvs sexualbrott. (Som jag även påpekade tidigare så pekar mycket av ökningen på ökad anmälningsfrekvens då tolerans och acceptans är lägre nu, tack och lov. Däremot anser jag att detta är ett stort problem som behöver ses över eftersom annan kriminalitet går ner.)
CHEEVA skrev:
Där finns även en väsentlig skillnad på dådet i Trollhättan och det som utfördes i Stockholm i Fredags.
Det i Trollhättan är mer jämförbart med morden på IKEA i Västerås.
Det på Ikea var ett dubbelmord och har inga likheter med terrordådet i Trollhättan att göra. SÄPO gick först ut och sa att det inte var ett terrordåd men efter att ha granskat Lundin så ändrade man detta. Lundin passade perfekt in i beskrivningen ovan.
Så, för att knyta ihop säcken:
1: Kommer någon vilsen svensk pojke köra en lastbil mot människor i syfte att utföra terror? Absolut inte. Kommer aldrig ske tror jag.
2: Finns det risk för att fler liknande terrordåd sker, med ensamma islamister som utför liknande gärningar. Ja, jag tror tyvärr det kan hända liknande saker igen i någon form.
3: Kommer någon annan vilsen svensk pojke hitta på annat elände där han riktar sina gärningar mot "de onda" (Invandrare, muslimer, politiker på fel sida av skalan etc etc.) efter att ha fått sin obegåvade hjärna fylld med skit från avpixlat/friatider och flashback? Mycket sannolikt ja. Förmodligen en hel del gånger igen.