3314
Sök

Pasaat 1.8t , trasig lmm?

1 322 Inlägg
14 juli 2017
Trådstartare
#1
Hallå. Tänkte om nån jämt kan bekäfta om ja tänker rätt nu.

Detta gäller en passat 1.8t. Årsnodell 2002. Motor awt.

Var på bes. Felkod i motorstyrning p0171 system för magert( bank 1) Inga vackumläckage.

Bilen har känts slö innan och ryckt. Å sen gått bra igen

Idag så börja den mota när jag körde. Men går bra och svarar på gas fint vid frikoppling.när den börja mota blinkar motorlampa.

Ryckt lmm (bilen går samma på tomgång) nångång då å då vid detta test har bilen dött när jag satt i lmm.
Tänler jag rätt så borde väl bilen gå sämre när den är urkopplad va?

Just de, när den mota å levde fan gick den ryckigt men svara på gasen om jag gasa litegrann.

Prova till slut köra utan lmm istället för art bara stå på tomgång    jäävlar va gött den gick!

Bör väl va lmm som är kass?😂

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!

Trucker
1 414 Inlägg
14 juli 2017
#2
När jag hade den felkoden på en fd passat så var det LMM som bråkade, bytte och den funkade bra igen smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)

1 322 Inlägg
14 juli 2017
Trådstartare
#3
zleepy skrev:
När jag hade den felkoden på en fd passat så var det LMM som bråkade, bytte och den funkade bra igen smile

Ah. Känns som de borde va samma här. Ska testa byta den😀

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!

5 686 Inlägg
14 juli 2017
#4
LMM och vevhusventilation är extremt vanliga fel på dessa.
Är LMM dålig kan den ge upp helt om man har dåligt med spänning i batteriet.

För att kolla vevhusventen skruvar du loss oljelocket med bilen på tomgång, sugs det fast kraftigt så är vevhusventen ur funktion, oftast den lilla ventilen under insuget längst bak på motorn.


Reparatör
306 Inlägg
15 juli 2017
#5
Går bilen bättre med bortkopplad lmm så skulle jag säga att den troligtvis är problemet.
Har själv varit ute för det ett antal gånger, då även med samma felkod.


1 322 Inlägg
20 juli 2017
Trådstartare
#6
simlar skrev:
LMM och vevhusventilation är extremt vanliga fel på dessa.
Är LMM dålig kan den ge upp helt om man har dåligt med spänning i batteriet.

För att kolla vevhusventen skruvar du loss oljelocket med bilen på tomgång, sugs det fast kraftigt så är vevhusventen ur funktion, oftast den lilla ventilen under insuget längst bak på motorn.

ska kolla vevhus också för säkerhetsskull!

Jerry skrev:
Går bilen bättre med bortkopplad lmm så skulle jag säga att den troligtvis är problemet.
Har själv varit ute för det ett antal gånger, då även med samma felkod.

mjo var så jag också tänkte att de borde va lmm. så beställde en som kommer imorgon får vi se...

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!


Sök