KenthIJ skrev:
MrMaz skrev:
KenthIJ skrev:
Fick chansen att hyra ett garage här i området (enda anledningen till att hyra det skulle vara att få tillgång till att ladda laddhybrid hemma)så eftersom jag varit lite sugen på en laddhybrid så kollade jag både Kia Optima SW PHEV och VW Passat GTE PHEV men ingen av dem klarade av att lasta dotterns rullstol så... vi fortsätter att köra rullstolen i vår Toyota Auris TS mildhybrid som tydligen lastar ovanligt bra för biltypen/storleken :-) och skippar garaget (som ju faktiskt kostar 310 sek/mån vilket ju räcker till några liter bensin)
För den aspekten så hade det inte vara värt att hyra faktiskt för den summan :p
Nej tror oxå att det inte blir nån större vinst ekonomiskt. Men sedan är det ju det där med miljön oxå. Vill gärna köra så absolut miljövänligt som möjligt eftersom vi behöver bil till vår dotter och vi kör ju ganska mycket. Verkar dessvärre som att de enda plug In Hybrider jag känner till som möjligen lastar rullstolen är Mitsubishi Outlander PHEV och Mini Cooper Countryman PHEV (har inte testat någon av dem dock) men de verkar ju ganska törstiga på bensin och går inte så långt på enbart el.
Vill du köra miljövänligare med nuvarande bil så använd motorvärmare om möjlighet finns.
Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13