Evildan skrev:
Det stämmer utmärkt vad du tänker kring egenladdning av hybridbatteriet i pluginbilarna, däremot är det på Toyota och de flesta andra så att du aldrig kan ladda fullt enbart genom att rulla eller via bränslemotorn. Synd för annars hade det varit smutt att kroka på bakom någon lastbil på motorvägen och få fulladdat gratis.
Visst finns det risk att någon anser sig behöva den bättre än den rättmätiga ägaren då en kabel kostar från 1700kr och uppåt beroende på modell.
Nu är ju bilarna fortfarande så pass nya/dyra att dessa individer som kan tänkas riskera något typ av straff bör vara sällsynta nyttjare av plugin hybrider samt det är nog sällan dom ändock väljer något som en pluggis framför ngt "coolare åk" att impa på dylika kamrater.
Visst kan det finnas en begagnatmarknad för stulna kablar men än så länge är den nog relativt mättad tror jag. Dom kablar som kommer ut på exempelvis Blocket är få och ligger ute länge. Jag söker efter en ställbar kabel, så jag kan ladda med enbart 6A istället för standardkabelns 10A, begagnad
för att jag är snål och inte vill köpa en ny för 4000kr.
Haha!! Du köper för många RC-bilar!
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!