Ja, och så här står aset i dagsläget
Halvt ner riven för att snart inom en snar framtid få i den nya maskinen, ska rengöras, avfettas och dylikt innan en halv motorrums lackering träder på plats
Ska försöka plåta lite mer under tidens gång, glömde bort att göra det när jag började med det hela xD
Och där har vi nya besten som ska i, eller ja best o best vetefan men kommer nog duga fint till effektmålet på en 400whp
Kort o gott, M50B28, 2,8 vev, M50B25 IV stakar med B28 kolvar, IV insugskam på avgassidan och vanos kam på insugssidan, portad 2,5 liters topp, ARP och cooperring med lite små grejer till
Snurran som ska användas, en äkta kina T70 som borde kunna fungera antar jag, gör den inte det så åker den i sopporna och maskinen får smaka HX40 då istället
Ett stycke ZF växellåda :3
Ett stycke 60mm wastegate som polarn vägrar sälja till mig
(kommer nog avyttras av honom inom en snar framtid hehe....) Tillsammans med ett schysst hemmasnickrat grenrör! Inte testat o se hur det passar i bilfan, men ägarn innan hade det i en E36 så bör ju funka
Ska bli intressant o se vart screampipen kommer hamna!
Ja, interiörsmässigt kommer det nog inte hända så mycket mer än ett par fällbara sportstolar, lite mätare o små skit
(P.S om någon har fällbara sportstolar inom östergötland för en vettig slant, skicka ett pm!)