Denna bilen har stått avställd i ca 17 år. Det första som skall fixas är bromsar och div läckor därefter blir det besiktning. Sedan kommer jag att köra med bilen i någon vecka för att upptäcka ev. problem. Bilen skall därefter... Visa mer
Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Minns min fars 1974 Volvo 144 Grand Luxe med taklucka, metalliclack, läderklädsel och overdrive. Den var väl så nära en 164 man kunde komma utan att verkligen köpa en 164. Hur som helst, när den var 10 år gammal så saknades ca. 1 dm längst ned bakom framhjulet på båda framskärmarna, helt bortrostat och eftersom fästena där nere då saknades fladdrade skärmarna i fartvinden.
Polsk plåt med rostporer från början och experiment med vattenbaserad lack var ingen hit.
Minns min fars 1974 Volvo 144 Grand Luxe med taklucka, metalliclack, läderklädsel och overdrive. Den var väl så nära en 164 man kunde komma utan att verkligen köpa en 164. Hur som helst, när den var 10 år gammal så saknades ca. 1 dm längst ned bakom framhjulet på båda framskärmarna, helt bortrostat och eftersom fästena där nere då saknades fladdrade skärmarna i fartvinden.
Polsk plåt med rostporer från början och experiment med vattenbaserad lack var ingen hit.
Ha ha... ja precis så kom jag ihåg 70-tals Volvo också
Det kommer dröja lite med uppdateringar i detta projektet då det har kommit lite annat i mellan. Denna P1800ES skall karossrenoveras och lackeras, men då det inte är jag som äger bilen så blir det ingen projekttråd.