3388
Sök

Volvo B230ft oljelampan började lysa

41 Inlägg
15 november 2017
Trådstartare
#21
Bwonka skrev:
Moheisenjr7 skrev:
Svarte_Orm skrev:
Det kan skära, men sedan lossna igen när det svalnar

Jag ska byta kolvringarna alla lager och alla packningar och turbo. För hålla tummarna att det funkar

Du bör mäta på veven eller kontrollera lagerspelen innan du stoppar ner motorn igen. Repiga vevtappar eller för stort spel så riskerar vev/ramlagerna bli kassa snabbt.

Hur gör jag det? Och Vad ska måtten vara?

41 Inlägg
15 november 2017
Trådstartare
#22
Bwonka skrev:
Moheisenjr7 skrev:
Svarte_Orm skrev:
Det kan skära, men sedan lossna igen när det svalnar

Jag ska byta kolvringarna alla lager och alla packningar och turbo. För hålla tummarna att det funkar

Du bör mäta på veven eller kontrollera lagerspelen innan du stoppar ner motorn igen. Repiga vevtappar eller för stort spel så riskerar vev/ramlagerna bli kassa snabbt.

Horna cylinderloppen behöver jag göra me. Vilket är lämpligast? Fin, mellan eller grov?

6 062 Inlägg
15 november 2017
#23
Moheisenjr7 skrev:
Bwonka skrev:
Moheisenjr7 skrev:

Jag ska byta kolvringarna alla lager och alla packningar och turbo. För hålla tummarna att det funkar

Du bör mäta på veven eller kontrollera lagerspelen innan du stoppar ner motorn igen. Repiga vevtappar eller för stort spel så riskerar vev/ramlagerna bli kassa snabbt.

Horna cylinderloppen behöver jag göra me. Vilket är lämpligast? Fin, mellan eller grov?

Det beror nog på hur cylindrarna ser ut. Om det är så illa att du måste använda grov så bör du ju ändå köra med finare efteråt

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök