white-k skrev:
Ganska goda nyheter! Felet är lokaliserat! :-D
Detta har hänt:
- Det nya batteriet var fulladdat enligt laddaren, men när jag mätte med multimetern inställd på 20V så visades 13.08 på displayen. Är inte det lite lågt för et heltt nytt Tudor för 1400:-?
- Nåväl, jag fortsatte att dra ut säkringar och behövde bara dra ut ett par till innan multimeterns display gick ner till ett värde nära noll.
- Jag slog upp säkringen i manualen och det står: "Stolsvärme fram".
- Jag tog en till titt på reglaget för stolsvärme och blev riktigt häpen över att det inte var helt avstängt. Det stod på 1 av 3.
- Jag vred ner till stolsvärmens reglage till 0 och gick ut och mätte igen och då var tjuvströmmen borta!
- Jag upprepade proceduren flera gånger för att att försäkra mig om att det verkligen stämmer. Och ja, det är tydligt att det är stolsvärmen som drar trots att bilen är avstängd och låst!
Stort tack till alla som bidragit! Bra jobbat!! :-D
Den här tråden börjar bli lång plus att det nu är ett nytt skede att fixa själva stolsvärmen, så jag skapar en ny tråd för detta.