Jag själv har Infinity högtalare + diverse annat, och dom tycker jag låter riktigt bra. Beställde från
www.caraudiosecurity.com, och det kostade knappt 10k. Sen så tillkom ca 1000:- i kablar m.m., och då köpte jag ändå till rabbaterat pris.
I övrigt så håller jag med många andra här om att det är bäst att skippa 6x9" och satsa på en bättre 12" istället för 2 stycken sämre. Det enda du får ut av 2 stycken är ju möjligtvis ett coolare/fetare utseende, men du ska inte tro att 2 st 12" spelar "dubbelt så mycket bas" jämfört med en 12" av högre kvaliteé.
De flesta mer kända märkena är ju bra grejor, det bästa är ju om du kan lyssna själv någonstans, tex BRL har ju ett visst utbud.
Alpine, Rockford Fosgate, DLS, JBL, JL-audio, Infinity, phoenix Gold m.m. är ju alla mycket bra saker, väljer man något av dessa märken så är mna (nästan) garanterad att få bra grejer.
EDIT:
sprox skrev:
...jag vill ha en ganska rent ljud...vill inte ha nåt som skramlar och o en massa missljud eller liknande men jag vill också ha ljup bas... det ska sitta i 940:in så det behövs nog 2st 12":or för det är ganska stort utrymme
Infinity har mycker rent ljud, och min bas går otroligt djupt, och jag lovar dig, precis som jag skrev ovan att det inte nödvändigtvis blir mer bas bara för att du har två. Min bil ä också stor, men basen fyller utrymmet mer än nödvändigt ändå