Köpte på mig en S90 Royal för ett tag sedan med rätt färg å allt
Eftersom detta nu är en "samlarbil" som börjar stiga rätt bra i värde så blir detta en "Keeper" Denna kommer givetvis inte få massa konstigheter på sig som kjolpaket eller liknande utan bevaras i det orginalskick den är. Kommer dock bli en hel del annat spännande som kommer bytas ut / ändras
Tänker mig då 600whp+ motormässigt bara för att jag kan
Kommer inte bli nån sladda sönder bil utan mer utställningsskick / och nån burnout ibland
Receptet blir följande...
*B6284T "Fabriksny" 281mil
*Sputter vevlager
*H-profil
*Turbo !Ej valt!
*50mm TurboSmart wastegate
*Tial 50mm dumpventil
*ombyggt insug med 3" spjällhus
*Egenbyggt grenrör
*16 rader oljekyl AN10
*ASS motorfäsen
*Bmw GS6-37DZ växellåda
*Svarvat v70 svänghjul
*6-puckad fjädrad sinterlamell
*Sachs 765 tryckplatta
*Maxxecu sprut
Bild när bilen hämtades i Malmö
En bild med lite test av fälgar
Även monterat usa-blinkers
Inredningen.. Även monterat en R-ratt (Skall bytas till en med trä)
Baksäte
Den "fabriksnye" motorn uppe i stativ för vevstaksbyte
Orginalvevstakar påväg ut..
Riktigt nöjd med dessa!
H-profil & sputterlager monterat
givetvis med REDLINE monteringspasta
Shims mellan foder fick det bli med...
Påväg ihop igen
S60R bromsok som legat på hyllan sitter nog fint på denna bil...
6-växlad låda med svänghjul å 765 ifrån Brandtab
En rostig 1031 bakaxel med 3.31 som skall fixas till
Skrapat lite rost..
Biltemas rostlösare
Svetsat på dubbla fästen
Lite färg fick det bli med..
Torsen diff monterad
Hoppas ni gillar vad ni ser
Detta blir lite av ett långtidsprojekt då jag har 2 till som kräver lite tid