22 april 2018
Trådstartare
Ville bara skriva ner lite vad jag sysslar med just nu...
Påbörjat:
wide body kit hyffsat klart har sido kjolarna kvar lite slipning spackla sen redo för thermochromic color. Säger inget mer i Will show you
Hydro dippa interiör delar + random motor delar letar för tillfället efter ett billigt gammal badkar för att hydro dippa större delar (Kommer komma ett inlägg med video och bilder när jag hydro dippar)
Öppnade mitt mätarhus väldigt spännande börjat löda av led dioderna till gröna men kände att jag inte kommer palla göra om det igen om jag ledsnar på grönt så jag håller på jobba med adressbara led dioder som jag kommer kunna ändra färg på ljuset på mätarna osv. och ha effekter som jag kontrollerar från min Android stereo när jag vill (eller liten 3" Touch skärm kopplat till en liten arduino) har kommit ganska långt så jag kommer göra ett inlägg med bilder och test video hur det ser ut. Kommer bli tungt
Sen har jag på öppnat framlyktorna och håller på med adressbara led dioder igen lite i sama stuk av min dash cluster.
Accuair e-level med Vu4 med 5 Gallon tank och två st airmaxxx kompressor 480cc allt detta har jag hemma nu idag behöver bara lösa layouten i mitt bagage. Sen har jag fixat luft bälgar som ska funka med mina bc coilovers. Brorsan suckar varje gång jag nämner luft systemet och fattar inte varför jag envisas med att försöka få till bälgar till mina bc coilovers hehe jag vet nu i efterhand så skulle nog va mer värt att köpa ett paket från d2 med allt istället för att få det att funka med dessa. Speciellt tiden jag har spenderat att försöka specialbeställa bälgar och konstruera brackets allatså adapter för att få det att funka. Själva installationen tar typ max en dag att göra men att tänka ut lösning för mina bc har tagit forever!! Kommer komma ett inlägg när jag installerar allt och jag lovar att jag kommer inbilla mig att allt detta va värt all tid och huvudvärk för att behålla mina bc.
Och sen har vi ljud bygget. Jag har redan skrivit lite om detta. Men vill få fixa lite fler högtalare i dörrar osv.
Har ett paket kommandes med viper remote start och pusha to start kit. Och sen co2 show purge (fake nos purge) de som vet nånting om wankel motorer kanske känner som mig är att gå mot turbo hållet och inte nitrous. Vill inte spränga min motor det första året med riktigt nos för om jag känner mig själv kommer jag missbruka detta. Men det är en show effekt så kommer slänga in ett co2 purge kit bara för show. Kommer försöka göra nått tungt med co2 flaskorna oxå som display
Detta är bara dom grejerna jag har igång men har mycket mer planer för denna bil. Hoppas ni vill följa mitt bygge blir väldigt glad av se folk som tittar in på denna projekt tråd sambon är helt ointresserad av bilar så det är roligt att få dela med mig.