20 april 2018
Trådstartare
Hej,
Detta gäller en Volvo S40 T4, 2000.
Märkte under en körning att kopplingen började fastna lite lätt när jag kopplade, men försvann sen när jag satte den i neutral och pumpa lite. När jag kom hem o stängde av den, testade jag att pumpa den igen - inget tryck överhuvudtaget - startade bilen och testade = inget tryck.
Försökte felsöka lite med hjälp av en annan som satt och pumpade kopplingen i bilen. Såg klart o tydligt att det läckte någonstans i motorrummet. Exakt var vet jag ej. Man ser bara att det droppar under motorn. Någon som har en idé vad det kan vara?
Har kollat runt en hel del om vad det kan vara. Hittar mestadels om att det kan vara slav- eller huvudcylindern. Ser det så illa ut att jag blir tvungen att byta slavcylindern och koppling?
Några idéer?
Tack i förhand
Senast redigerat av LevandeLiket (20 april 2018)