Lockis skrev:
caromania skrev:
Lockis skrev:
Hur skulle 17" fälgar se ut på en bil som har 18"?
Nja det beror ju på vilken bil du har? 17 anses fortfarande som relativt stort faktiskt och bromsarna lär ju få plats.
Vad har du för bil? Vilken budget har du i ägandet av den? Om den är så pass avancerad i motorstyrka etc så 18 är standard så antar jag att försäkringspremie, service och eventuella reparationer är dryga? Nya däck i den dimension du angav i din fråga är jäkligt billiga för priset du fått. (7300) Sedan kan man ju fundera på hur bra de är vad gäller vägegenskaper etc?
Tänk på att däck är viktiga saker. Hellre offra lite utseende och ha råd med säkra däck än att köpa billiga kinatillverkade däck, speciellt på en bil som kanske har lite av något under huven.
En BMW 325. Grejen är att jag köpte nya vinderdäck till en kostnad för ca 8K. Och nu nya sommardäck för ca 8K kommer kännas för plånboken. Semestertid, bilen var på service. Min andra bil ska in på service. Det är flera faktorer som gör att jag söker nu så billigga däck så möjligt. Visst har jag råd med däck för 10K också men om jag kan komma unden så varför inte?
Det där med Kina- däck har jag hört av andra men vilka märken är det så man inte köper av misstag?
De märken jag känner till är: Michelin, dem går fet bort.
Nokian
Pirelli
Bridgestone
Kumho eller vad det heter
BMW 325 kan definitivt rulla på 17 utan att det ser banan ut!
Har du kollat blocket etc? Du kan hitta vettiga däck med fälg för 2-3k som är lagliga och faktiskt helt okej. Många som har företagsbilar får nya uppsättningar och då säljer de bort de gamla på blocket för kaffepengar. Utmärkt sätt att komma undan billigt. Sedan nästa säsong så kan du ju kasta dem på tippen om du inte orkar sälja dem vidare och då skaffa de däck du vill ha.
Jag har de senaste åren köpt Goodyear, eagle eller vad de kan heta men även Michelin Energy och eco. Bra däck. Nu har jag beställt Michelin Primacy 4 till familjebilen.
Kumho talar många väl om.
Nankang hade jag på en bil förut, hemskt. Gick bara rakt fram i vätan.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.