Tiguanen får jag tillbaka förhoppningsvis nästa vecka och det blir startskottet för att den ska hitta en ny ägare. Efter att ha kört Tyskt, Svenskt och Tjeckiskt senaste 10 åren är jag plötsligt out of nowhere nånstans mentalt i stadiet att testa nånting annat. Lexus har jag alltid haft ett gott öga till men inte borrat ned mig i. Ännu. Eftersom Lexus är för mig okänd terräng lägger jag inga stora pengar på detta utan egna erfarenheter eller kunskap.
Här kommer lite förutsättningar. RX är förjävla fula, IS verkar lite trång, trött och sedaner alltid svårlastade. CT är det pensionärsvarning på men verkar sådär Golf-förnuftig. LS och GS... nu börjar det rycka Bratwursten! Bilar med många mil är alltid billiga att köpa, men eftersom jag kommer lägga till ytterligare mil köper jag inte en bil som kommer bli ännu svårare att bli av med. Denna är tänkt lite som en söndagsbil och kommer inte användas dagligen. En annan bil kommer köpas för att handla mjölk och köra till återvinningen.
Budget upp till cirka 150tkr plus minus prutat och klart.
Cirka max 15.000 mil.
Hybrid? Varför inte, då behövs uppgifter om batteriets livslängd samt kostnad för byte.
Serviceintervall, intervall för större priodiserade underhållsåtgärder.
Manuell eller automat? Är manuella Lexus iskalla på marknaden?
Mark Levinsonljudet, är det nåt att ha?
Längd och bredd. Har tillgång till en plats i klassisk kallgarage-länga.
Ägandekostnader generellt.
Executive eller motsvarande. Jag gillar knappar.
Bluetooth. Original eller möjlighet att eftermontera.
Utrustning som måste finnas för att vara attraktiv även för nästa köpare.
Det finns i alla fall en här i forumet som förhoppningsvis fortsätter inmundiga Lithiumshots på kvällskröken och gräva i Googlesservers okända partitioner.
Så, varsågoda. Ge mig era tips, förslag, för och nackdelar med olika val.
Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017