Det blev en hel del bilder på en gång nu men jag har försökt hålla det så gott det går i rätt ordning, har inte haft tid att uppdatera här tyvärr. Men hoppas ni förstår ungefär hur det är
Tog bort pedalstället och försökte montera cylindern till kopplingen.
Det är ju lite trångt men den fick plats.
Målat pedalstället.
Gjorde ett litet fäste för behållaren.
Såhär blev det när det hamnade på plats. Rören är dock omdragna efter en veckas körning då det visade sig att en kona inte hade blivit riktigt hundra så det droppade lite vid en anslutning...
Svetsat färdigt spakstället och målat det,
Tyckte först att damasken funkade rätt bra men efter lite körning så släppte den runt kanterna så det blev att lägga en extra under för att försöka få det så tätt som möjligt.
Lyckades få tag i ett till täcklock till lådan där kopplingsarmen satt så det ser lite bättre ut
Fick även tag i en kontakt med lite kabel till backljuset så nu funkar det också
Första provkörningen med hydraulisk koppling gjord och det funkade bra tyckte jag!
Hittade tillslut min andra tank jag hade och målade upp den lite innan det blev byte, ser ju lite roligare ut.
Alla bränsleslangar byttes ut mot nya i samma veva.
Snickrade till ett litet skydd för pump och filter.
När den gamla tanken var ur så gick det lätt att hitta läckan, det syns att dom varit på tidigare men tyvärr så läckte det fortfarande och gjorde så det luktade en del bensin i bilen, speciellt när det var över halvtank.
Dom gamla jordflätorna hade gjort sitt så det fick bli nya mellan batteri och kaross samt motor och kaross.
Vid det här laget hade jag kört ett par dagar och passade på att byta oljan i bakaxel samt växellåda, lite tråkig insikt att det läcker ut bakre packbox gjordes samtidigt.
Svärfar hade en våtdammsugare över helgen som jag fick låna, nu är ju inte jag direkt någon rekondare men det blev ju betydligt bättre i alla fall.
Monterade en barnstol i baksätet så dottern kunde åka med lite, ljudnivån har ju alltid varit lite hög men man tänker väl mer på det nu när hon ska sitta där så jag var tvungen att göra något provisoriskt åt hatthyllan. Tanken var att svetsa igen den samtidigt som jag byter tak och har alla rutor borta men inser väl att det är några år kvar innan jag hinner det projektet.
Någon gång i sitt tidigare liv så ville någon montera högtalare så då kapade man bara bort nästan hela hatthyllan..
Nu blev det bara en plåt med lite självborrande skruv för att hålla fast den och lite asfaltsmatta för att få bort värsta vibrationerna sen la jag dit gamla trähatthyllan igen fast bortplockade högtalare. Inte jättesnyggt men får vara så just nu, det var ju två tomma hål i hatthyllan som bara var täckta med tyg så något bör det göra för ljudnivån.
Har även inhandlat två högtalarboxar (Ståendes 50w högtalare) som ska dit någon gång när jag orkar dra om kablarna till stereon.
Körde även ljuddämpningsmatta bakom baksätet samt bakom "dörrsidorna". La även tillbaka en del asfaltsmatta på golv och hjulhus. Känns dumt när jag lagt en del tid på att skrapa bort allt men det borde göra en del för ljudnivån
Baksätet monterat igen, ska bara stödas lite innan barnstolen åker tillbaka.
Smått irriterad över att se det där biltemafiltret när huven öppnades så inhandlades ett K&N filter, ger lite bättre helhetsintryck. Behövde dock smida till något bättre fäste då jag inte riktigt var nöjd med hur allt såg ut.
Tanken var att utnyttja fästpunkterna till original luftburk.
Såhär såg det ut med biltemafilter, hade bara en vinkel som jag drog rakt in i filtret med en själborrande skruv. Funkade ju men inte direkt snyggt..
Och såhär blev resultatet med K&N filtret. Lite bara ihopkastat på en timme men ser ju fortfarande roligare ut.
Har säkert glömt massor, det blir ju lätt så när man skjuter på att göra uppdateringar så länge så man knappt kommer ihåg vad som gjordes.
Status just nu är att jag monterade filtret idag och har inte hunnit provkört för att se om det fortfarande läcker ifrån rören till kopplingscylindern eller inte. Imorgon ska jag försöka kränga om 2st däck som börjar bli dåligt mönster i (märkligt att alltid bakdäcken går först..) och städa ur den lite bak sen fortsätta använda den till och från jobbet.
Har haft lite problem med skit som släpper ifrån tanken och sätter igen filtret så har alltid ett extra bränslefilter med och kan byta om det blir akut. Gjorde rent den innan jag monterade men sen började släppa mer grejer så då tog jag bort den och försökte skaka rent det sista och skölja men det kommer bara mer. Det börjar ta längre tid för filtret att sätta igen sig så förhoppningsvis är det inte mycket kvar utan jag blir av med problemet nu innan vi åker till Öland över kristihimmelfärd.
Ska försöka uppdatera lite oftare